English

روایت ۳۰ سال خدمت بی منت یک کنتورنویس؛

عشق به کار سختی ها را آسان می کند

در طی 30 سال خدمت خود، روزانه ده ها کیلومتر پیاده روی فرسایشی و نشستن و برخاستن های پی در پی را در راه پله ها، سربالایی ها و سراشیبی ها در برف و باران، زیر تیغ آفتاب و هوای آلوده تجربه کرده است اما باز هم به شغل خود ابراز علاقه می کند.

عشق به کار سختی ها را آسان می کند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رحمت الله نامداری، متولد 1346 در فریدونشهر، در خرداد ماه سال 1373 به جمع سقایان آبفای اصفهان پیوست و در تیر ماه سال جاری، پس از 30 سال خدمت مداوم به عنوان مامور قرائت کنتور، با عشق به شغل خود، بازنشسته شد.

وی کار خود را از منطقه پنج اصفهان آغاز، پس از آن یک سال در منطقه سه فعالیت کرد و از سال 1375 تا زمان بازنشستگی در منطقه چهار اصفهان به خدمت مشغول بود و جز معدود کسانی است که تمام طول خدمت خود را در واحد مشترکین آبفا به شغل کنتور نویسی مشغول بوده است.

خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از شغلش تعریف کرد، خاطره جالبی که داشت از اشتراک بندی کهریزسنگ بود که تمام باغ ها آب داشتند ولی کنتور نداشتند و تلخ ترین خاطره اش را با چشمانی اشک آلود از دست رفتن برخی همکارانش از جمله آقایان شاهی، نریمانی و شاهمیرزایی عنوان کرد.

نامداری در مورد تغییرات روش کنتورخوانی طی سال های کاری خود اینگونه عنوان می کند: «اوایل کار به صورت کلاسوری بود و هر یک از مشترکین یک کارتکس داشتند، شماره را ثبت می کردیم و تحویل کنترل چی می دادیم تا قبوض را صادر کند و بعد قبوض را تحویل مشترک می دادیم. در سال 1375دستگاه قرائت خریداری شد و بعد از قرائت باید به واحد انفورماتیک مراجعه می کردیم تا دستگاه را تخلیه کنند و هر تخلیه و بارگیری حدود 10 دقیقه زمان می برد. به مدت چند سال مدل دستگاه ها مرتب تغییر می کرد تا اینکه در سال 1396 دستگاه قرائت، تلفن همراه شد و از آن زمان برنامه به صورت آنلاین بارگیری و تخلیه می شود که تا حد زیادی سختی کار کنتور نویسی را کم کرده است».

نامداری می گوید تا سال 1380 لباس فرمی وجود نداشت و با لباس شخصی خودمان برای قرائت کنتور می رفتیم، بعد از آن پیراهن آبی و شلوار طوسی به عنوان اولین لباس فرم مامورین قرائت کنتور تهیه شد و در سال های گذشته جلیقه، کیف کمری، زانوبند، کلاه و کفش نیز به لباس های فرم اضافه گشت.

پیشنهادهای شغلی متعددی طی سال ها به نامداری شده بود اما می گوید: با وجود کمر درد و پادرد، شغلم را دوست داشتم و حاضر نبودم با هیچ شغلی آن را عوض کنم چرا که پول سقایی مردم برکت دارد و در ادامه از خاطرات خوبش با همکارانی مثل سعید رضایی، حجت الله شاهمیرزایی، مصطفی نیک آیین، برادران قدیری و محسن احمدی می گوید. 

نامداری در انتقال تجربیات خود به همکارانش کوتاهی نمی کند و می گوید: به همکارانم توصیه می کنم برای راحتی کار یک پلاک آماده شود و اشتراک های هر مشترک در کنار منزل نصب گردد و همچنین کنتورهایی که خریداری می شود، کنتورهایی باشند که نمایشگر آن به راحتی قابل قرائت باشد و اینکه همکارانم شغل کنتور نویسی را به عنوان یک شغل راحت نبینند اما به کار خود عشق بورزند تا سختی کار برایشان راحت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه