English

امام جمعه اصفهان :

مسائل محیط زیست به صورت جزیره ای عمل می شود

امام جمعه اصفهان بیان کرد: متاسفانه ما درباره محیط زیست و مسائل مختلف به صورت جزیره ای عمل می کنیم و همه کارهای کشور را با هم در نظر نمی گیریم.

مسائل محیط زیست به صورت جزیره ای عمل می شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کل و جمعی از پرسنل اداره کل محیط زیست استان اصفهان با ضروری دانستن تعقل و انعطاف در عمل به قوانین  گفت: متاسفانه ما درباره محیط زیست و مسائل مختلف به صورت جزیره ای عمل می کنیم درحالی که قوانین نیز باید منطقه ای و بومی سازی شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه همه از حامیان محیط زیست می باشند گفت: تعقل در عمل به قانون را مهم و مشکل ما این است که در عمل به مُرّ قانون تعقل نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سهولت و انعطاف سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی در برابر دامداران برای نگهداری از دام به عنوان معاش و حیات اصلی روستاییان را امری مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: متاسفانه قوانین ما، قوانین کلی است و این قوانین، در مسئله کشاورزی نیز همین گونه است. 

ایشان افزود: در شرق اصفهان در حالی که که آب ندارند و ملک مردم بدون استفاده می باشد، اجازه ساخت نیز نمی دهند و می گویند کشاورزی از بین می رود، این در حالی است که اصفهان 136 هزار کیلومتر مربع است و تنها 25 هزار کیلومتر مربع آن در کنار آب قرار دارد و این در شرایطی است که فرد خانه ای برای زندگی ندارد و می تواند گوشه ای از زمین خود را بسازد، اما اجازه نمی دهند. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر تعقل و انعطاف در عمل به قوانین تصریح کرد: اگر نمی خواهیم از قانون فرار کنیم باید حداقل در عمل به آن سخت نگیریم. 

آیت الله طباطبایی نژاد حفظ حیات انسانی را در کنار حفظ محیط زیست مهم دانست و عنوان کرد: ما برای انسان کار می کنیم، در عین حال اسلام و قرآن نیز درباره احترام به حیوانات هم می گوید، اما این نیز معنا ندارد که مردم را برای حفظ آن اذیت کنیم.

وی خلأ قوانین به‌روز، درست و کارا در نظام قانون کشور را یکی از دلایل آسیب زا عنوان کرد و افزود: تا باور نکنیم که قوانین ما قوانین درستی نیست این روند ادامه دارد. 

امام جمعه اصفهان بزرگ ترین صنعت یک کشور را دامداری بیان کرد و گفت: قصد نداریم که بگویم  محیط زیست را نباید حفظ کرد، اما اگر دام داشته باشیم، می توانیم زندگی کنیم ، البته در قانون اسلامی نیز داریم که گونه های قدیمی باید حفظ شوند و حیوانات بیابانی مادامی که دارای بچه می باشند، فردی حق از بین بردن آنها را ندارد. 

وی اسلام را دین سهل و آسان عنوان کرد و گفت: برخی از قوانین، قوانین خداوند نیستند، بلکه ما انسان ها آنها را نصب کرده ایم و اگر فردی نیز در زمینه محیط زیست اشتباهی کرد، دادن یک تذکر کافی است. 

نماینده ولی فقیه در استان سهل گیری برخی از دستگاه ها را موجب کمک به مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها دانست و عنوان کرد: باید به مردم خدمت کرد چرا که اگر یک فرد به روستا بازگردد، بسیار مهم تر است، باید با مردم با ملایمت برخورد کنیم ، اما این در شرایطی است که ما برای روستاییان و بحث مشکلات دام ارزش قائل نیستیم.

امام جمعه اصفهان شرایط اصفهان کنونی را با شرایط اصفهان قدیم متفاوت دانست و عنوان کرد: اصفهان کنونی غیر از اصفهان زمان شیخ بهایی است. 

آیت الله طباطبایی نژاد تفکر و دقت در کشت محصولات آبی در استان را مهم بیان کرد و افزود: محیط زیست برای همه ما می باشد و این اشکالات را باید خود برطرف کنیم ، باید بدانیم سخت گیری ها بد است باید کار را برای مردم  تسهیل کرد. 

گفتنی است؛ درابتدا، احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیر کل محیط زیست استان اصفهان به تبیین اقدامات، سیاست ها و برنامه های این اداره کل  پرداخت و بر اولویت های استان در امر محیط زیست تاکید کرد.

امام جمعه اصفهان و محیط زیست

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه