English

با حضور مدیر مخابرات اصفهان انجام شد؛

بهره برداری از فاز اول طرح نجما در شهرستان بویین میاندشت

فاز اول طرح نجما در شهرستان بویین میاندشت با حضور مدیر مخابرات منطقه اصفهان، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از فاز اول طرح نجما در شهرستان بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر مخابرات منطقه اصفهان  ضمن خیر مقدم به مدعوین، در تشریح افتتاحات صورت گرفته در شهرستان بویین میاندشت گفت: امروز در ادامه افتتاحات طرح نجما در استان، همزمان با بهره برداری از فاز اول طرح نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات (نجما)، ۲ طرح توسعه شبکه انتقال و فیبر نوری خانگی(FTTH)،۲ طرح توسعه شبکه تلفن همراه (سایت BTS)، ۴ طرح توسعه شبکه دیتا و ظرفیت سازی پورت پر سرعت و ۶ طرح توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

اسماعیل قربانی با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در زمینه ارتباطات در دوران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: در بدو پیروزی انقلاب در استان اصفهان تنها دو روستا دارای ارتباط بود اما در حال حاضر تمام نقاط دارای سکنه استان دارای ارتباط هستند و شاهد وضعیت خوبی در روستاهای استان به لحاظ ارتباطی هستیم.

وی افزود: در راستای برقراری عدالت ارتباطی ۹۹ درصد روستاهای استان تحت پوشش شبکه‌ همراه اول هستند و ۹۸ درصد جاده‌های ارتباطی استان تحت پوشش این اپراتور ارتباطی سیار است.

قربانی ادامه داد: در حوزه فیبرنوری تاکنون ۱۸۰ هزار ظرفیت بالقوه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری در استان فراهم شده است که از این عدد ۸۵ هزار از آن بالفعل شده و در حال حاضر حدود ۴۰ هزار سرویس مبتنی بر فیبرنوری دایر است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات لازم و ملزوم هم هستند

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به در هم تنیدگی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: دو حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با یکدیگر در تعامل هستند و به صورت متقابل به یکدیگر وابسته هستند و این هم تنیدگی به دلیل مزایایی است که هر یک از این دو حوزه برای دیگری به ارمغان می آورد.

اسماعیل قربانی بیان کرد: فناوری اطلاعات به عنوان یک پلتفرم برای انتقال، ذخیره و پردازش اطلاعات، امکان ارتباطات سریع و مؤثر را ایجاد می کند و از سوی دیگر، ارتباطات نیز به عنوان یک شبکه برای ارسال و دریافت اطلاعات، فرصت های جدیدی برای توسعه فناوری اطلاعات فراهم می کند.

طرح نجما 2

وی ارتباطات را شرط لازم برای تحقق کارکردهای فناوری اطلاعات دانست و عنوان کرد: در عصر دیجیتال، ارتباطات نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت کارکردهای فناوری اطلاعات ایفا می‌کند و با رشد روزافزون فناوری های دیجیتالی و ارتباطات اینترنتی، ارتباطات به عنوان یکی از مهمترین وسایل برقراری ارتباط با دیگران و جامعه، نقش حیاتی در زندگی افراد و سازمان ها دارند.

قربانی گفت: تحولات دیجیتالی و جهانی شدن باعث شده که ارتباطات شخصی و تجاری به صورت گسترده تر و جهانی تر از همیشه باشد و افراد و سازمان ها قادر باشند با هر شخصی در هر نقطه از جهان در ارتباط باشند و فرصت های جدیدی را برای توسعه کسب و کار و پیشرفت شخصی فراهم کنند.

باید از ظرفیت های ثروت آفرینی عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره برد

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های ثروت آفرینی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای فرصت‌های بسیاری برای کسب درآمد است که راه‌اندازی استارتاپ‌های فناوری، فروش تکنولوژی به شرکت‌ها، فعالیت در حوزه‌ی بلاکچین، فعالیت در حوزه‌ی هوش مصنوعی، فعالیت در حوزه‌ی امنیت سایبری، کسب و کارهای اینترنتی، توسعه صنعت ابر و اینترنت اشیاء، توسعه نرم افزارهای وب و اپلیکیشن‌های موبایل و همچنین فعالیت در حوزه های گرافیک و طراحی وب چند مورد از هزاران فرصت‌ ثروت‌آفرینی در این حوزه هستند.

اسماعیل قربانی توسعه دسترسی مردم و کسب و کارها به سرویس های باند پهن را شرط تحقق این ثروت آفرینی دانست و اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت ها بدون دسترسی مردم به شبکه با کیفیت و با سرعت قابل تصور نیست و در همین راستا باید تمام همت خود را برای شدنی شدن این مهم به کار بست.

وی افزود: با توجه به عبور دنیا از شبکه سنتی مسی و ورود به دنیای فیبر نوری برای تحقق اقتصاد دیجیتال، شرکت مخابرات ایران هم با اجرای جهادی طرح توسعه فیبر نوری در اقصی نقاط کشور در همین عرصه گام برداشته که امیدواریم به زودی شاهد تحقق کامل آن در سطح کشور باشیم.

گفتنی است، فرماندار، شهردار و مسئولین شهرستان بویین میاندشت هم در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات جهادی مخابرات، آمادگی خود برای هم افزایی در جهت اجرای سریع و کامل طرح نجما در سطح شهرستان را اعلام نمودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه