English

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان:

برخی ضوابط در ساخت و سازهای شهری باید تعدیل شود/ حل مشکل مسکن با مشارکت مردم

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی ضوابط در ساخت و ساز باید تعدیل شود. در واقع برای مردمی که دچار مشکل مسکن هستند یک واحد ۴۰ متری هم پاسخگو است در حالی که به لحاظ قانون شهرسازی اجازه ساخت این متراژ ساختمان وجود ندارد.

برخی ضوابط در ساخت و سازهای شهری باید تعدیل شود/ حل مشکل مسکن با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها در نطق میان دستور نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصل هفتم قانون اساسی اظهار کرد: براساس این اصل، مجلس شورای اسلامی و شوراها از ارکان نظام هستند، در ابتدای انقلاب نیز امام خمینی (ره) بر لزوم حضور شوراها در کشور تاکید کردند و گفتند که هر کدام محل خود را اداره کنند. این یعنی تصمیم‌گیری محلی برای بسیاری از امور. بنابراین از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنیم که به این بند قانون اساسی توجه کنند و اختیارات محلی را به شوراها واگذار کنند.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج، اشتغال و مسکن گفت: اگر مشکل مسکن حل شود، به تبع آن مشکل اشتغال و سپس مشکل ازدواج حل می‌شود. به هر سه مورد باید به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته نگاه کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از ضوابط سخت شهرسازی بیان کرد: برخی ضوابط در ساخت و ساز باید تعدیل شود. در واقع برای مردمی که دچار مشکل مسکن هستند یک واحد ۴۰ متری هم پاسخگو است در حالی که به لحاظ قانون شهرسازی اجازه ساخت این متراژ ساختمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با مراجعات زیادی در خصوص پرونده تخریب آپارتمان‌هایی مواجه بودیم که درگیر رأی ماده ۱۰۰ بودند، گفت: از سال گذشته به دنبال راه حلی در این خصوص بودیم، جلسات زیادی برگزار شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که تبصره‌ای برای این امر در نظر گرفته شود. از تصمیم جدید اعلام شده در این خصوص باید استفاده کرد تا مشکلات شهروندان در زمینه ساخت و ساز برطرف شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در ملاقات‌های مردمی با نارضایتی شهروندان در خصوص کمیسیون ماده ۵ مواجه می‌شویم، گفت: لازم است که در خصوص طرح جامع و تفصیلی بازنگری صورت گیرد تا بخشی از مشکلات مردم در صدور پروانه و .. برطرف شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امام (ره) در ابتدای انقلاب حل مشکل مسکن را در مشارکت مردم دیدند، امروز نیز اگر بستر فراهم شود مردم کمک خواهند کرد زیرا این مردم همان‌ها هستند که جنگ را اداره و مناطق جنگی را بازسازی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه