English

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

بیش از ۱۵ هزار مصوبه برای رفع موانع تولید کشور اجرا شده است

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: بالغ بر ۱۵ هزار مصوبه از مجموع ۲۲ هزار و ۶۰۰ مصوبه این ستاد برای رفع موانع تولید در کشور اجرا شده است.

بیش از ۱۵ هزار مصوبه برای رفع موانع تولید کشور اجرا شده است

محمد باقر آقا علیخانی در حاشیه نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگار موج اصفهان بیان داشت: چهار هزار و ۶۰۰ مصوبه دیگر ستاد تسهیل در حال اجرا است و ۲ هزار و ۵۰۰ مصوبه دیگر اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۸ هزار شغل در کشور با رفع موانع تولید تثبیت شده است، بیان کرد: ما در مجموعه دولت وظیفه تأمین زیر ساخت‌ها و حمایت از تولید را دارا هستیم.

آقا علیخانی با اشاره به اینکه 201 مصوبه شهرستان کاشان در سال گذشته، 80 درصد  آن انجام صورت گرفته است،افزود: تعداد واحدهای احیاء شده استان  اصفهان  10 عدد می باشد  که با ظرفیت 180 واحد فعال سازی شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه حفظ سرمایه گذاری‌ها ضروری است، عنوان کرد: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی حمایت از سرمایه‌های واحدهای تولیدی به منظور اقتصادی فعال ضروری است، برنامه ستاد تسهیل  با شناسایی قوانین و معرفی به مجلس شورای است که بتوان گام‌های مؤثری در راستای حمایت از تولید با توجه به شعار سال برداشته شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت:ماده ۱۴قانون نظام صنفی برای مغازه ها و فروشگاه هاست و شامل فعالان اقتصادی نمی شود.

محمد باقر آقاعلیخانی بیان داشت: واحد‌های تولیدی که دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و جهاد کشاورزی هستند مشمول پرداخت عوارض نظام صنفی نمی شوند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین عنوان کرد: شهرداری کاشان اجازه دریافت عوارض از شرکت های تولیدی را ندارد و کاشان تنها شهردر کشور است  که شهرداری آن از شرکت های تولیدی عوارض دریافت می کند که این کار غیرقانونی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در جلسه امروز همچنین مشکل واحدهای "شهرک صنعتی خصوصی زاگرس پارس کویر،شهرک ها و نواحی صنعتی راوند،فاز توسعه امیر کبیر،کاشان ۳، ماهیان زینتی قمصر ،نیاسر و برزک ،منطقه ویژه اقتصادی، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان،شرکت تقطیران، شرکت آرمان پلیمر پردیس،شرکت ذوب آهن کبیر راوند،شرکت بوذرجمهر صنعت،شرکت ریسندگی و بافندگی نساجی کاشان،شرکت گلاب گلریز، شرکت شفق،شرکت الیاف پلی استر پرند،شرکت طهورا قمصر" مطرح و پیشنهادهای برای رفع مشکلات این واحدها و احیای آن به تصویب رسید.

لازم به ذکر است؛ دبیر ستاد تسهیل رفع موانع تولید کشور در دو روز سفر خود به کاشان از کارخانه های مربوطه هم بازدید بعمل آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه