English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

شناسایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به فشارخون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون 28 هزار و 500 نفر مبتلا به فشارخون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده اند و دارای پرونده مراقبت هستند.

شناسایی 28 هزار و 500 نفر مبتلا به فشارخون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، دکتر مهدی دلاوری اظهار داشت: بیماری فشارخون بالا، اصلی ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری های قلبی، بیماری های مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است و بیش از دو میلیارد نفر در جهان به بیماری فشارخون بالا مبتلا هستند.

وی افزود: یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر فشارخون بالا، عدم اطلاع مردم از بالا بودن میزان فشارخون خودشان است در حالی که فشارخون می تواند به سادگی در منزل یا در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت شناسایی شود و این موضوع ضرورت توجه بیش از پیش به این بیماری را مطرح می کند.

این مقام مسئول افزود: از این تعداد 47 و نیم درصد به موقع جهت دریافت مراقبت بیماری فشارخون خود به پایگاه های سلامت تحت پوشش مراجعه کرده و 84 درصد موفق به کنترل بیماری گردیده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان شعار امسال روز جهانی فشارخون (دوشنبه 27 اردیبهشت 1401) با عنوان "با اندازه گیری دقیق فشارخون و کنترل مطلوب آن، زندگی با کیفیت و عمر طولانی تری داشته باشید"، این روز را یک فرصت برای برنامه ریزی و اجرای فعالیت هایی با تاکید بر شعار سالانه و در راستای اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، برای پیشگیری از بیماری فشارخون بالا در طول سال دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه