English

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری باند ۴ نفره سارقان خودروهای سند نمره در اصفهان / اعتراف متهمین به ۴۰ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند 4 نفره سارقان خودرو که با سند نمره کردن خودروهای مسروقه آنها را به فروش می رساندند و اعتراف متهمان به 40 فقره سرقت خبر داد.

دستگیری باند 4 نفره سارقان خودروهای سند نمره در اصفهان / اعتراف متهمین به 40 فقره سرقت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در استان و شکایت مال باختگان موضوع با حساسیت ویژه ای در دستور کار کارآگاهان خبره پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه کارشناسان فنی پلیس راهور و تشخیص هویت پلیس آگاهی مستقر در مرکز تعویض پلاک شهرستان اصفهان هنگام بررسی خودروی افرادی که برای تعویض پلاک مراجعه کرده بودند متوجه سرقتی بودن آنها شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: بلافاصله موضوع با کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی استان در میان گذاشته شد و کاراگاهان دریافتند با باندی که اقدام به سند نمره کردن خودروهای مسروقه می کنند مواجه هستند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در ادامه با تحقیقات گسترده و یک سری اقدامات هوشمندانه سرانجام مخفیگاه اعضای باند 4 نفره سارقان خودروهای سند نمره شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعداد 16 دستگاه خودروی پژو 405 کشف شده که ارزش تقریبی آنان توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر 24 میلیارد ریال تخمین زده شده است گفت: سارقان در تحقیقات صورت گرفته به 40 فقره سرقت خودرو در شهرستان های اصفهان، کاشان، نجف آباد و مبارکه اعتراف کردند.

این مقام انتظامی در خصوص شیوه کار سارقان توضیح داد: این افراد خودروهای تصادفی را به قیمت بسیار پائینی خریداری کرده و سپس ارکان اصلی آن را بر روی خودروهایی که به سرقت می بردند سوار کرده و با جا زدن مدرک خودروی تصادفی بجای خودروی مسروقه آن را به فروش می رساندند و خریداران که از این موضوع اطلاع نداشتند هم به خرید آن مبادرت می کردند.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه سارقان کمتر از یک تا 2 دقیقه اقدام به سرقت خودرو می کردند از ایمنی پائین خودروهای داخلی گلایه کرد و گفت: هرچند که به گفته مال باختگان خودروهای مسروقه فاقد هرگونه دزدگیر، سوئیچ مخفی و یا قفل فرمان و پدال بودند اما اگر خودروسازان به افزایش ضریب ایمنی خودروها توجه می کردند مانند خودروهای خارجی که کمتر سارقی به سراغ آنها می رود، شاهد حجم بالای سرقت خودروهای داخلی نبودیم .

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیشترین فراوانی سرقت خودرو را مربوط به پراید، پژو 405 و پژو 206 عنوان کرد و گفت: اعضای باند دستگیر شده نیز در زمینه سرقت پژو 405 نقره ای فعالیت می کرده و آنها را با خودروهای تصادفی مشابه خود جابجا می کردند.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه تنها کارشناسان خبره قادر به تشخیص اصالت خودرو هستند برای اینکه شهروندان در دام فروشندگان خودروهای مسروقه نیفتند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم قبل از خریدن خودرو حتماً اصالت آن را بررسی کرده و پس از انجام تحقیقات و استعلام های لازم و انجام بازدید دقیق توسط کارشناسان نسبت به خرید آن اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه