English

با تلاش کارکنان مخابرات منطقه اصفهان انجام شد؛

توسعه سایت همراه اول تپه مرق در کاشان

با تلاش کارکنان مخابرات منطقه اصفهان، زیرساخت های فنی سایت همراه اول تپه مرق کاشان در راستای افزایش پوشش و کیفیت سرویس های این اپراتور در این منطقه افزایش یافت.

توسعه سایت همراه اول تپه مرق در کاشان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، در ادامه طرح های توسعه مخابراتی، تجهیزات سیستم انتقال در سایت تپه مرق مدیریت مخابرات کاشان با سیستم جدید و پیشرفته CWDM جایگزین گردید و ضمن بهینه شدن استفاده از فیبر نوری موجود، امکان نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل سوم و چهارم تلفن همراه اول در سایت موبایل جاده ای مذکور فراهم گردید و برای دسترسی مسافرین عبوری از جاده راوند ‌- ورکان به ارتباطات باند پهن و بهره مندی از پوشش اینترنت تلفن همراه بستر سازی لازم انجام شد.

Coarse Wavelength Division Multiplexing چیست؟

در شبکه های فیبر نوری بصورت خلاصه ما می توانیم طول موج های نوری مختلف یا کانال های مختلف داشته باشیم و بر روی هر کانال بصورت جداگانه داده ها را منتقل کنیم که این امر در تکنولوژی DWDM هم مورد استفاده قرار می گیرد که قبلا در توسینسو مطرح شده است اما CWDM نیز تکنولوژی بسیار نزدیک به DWDM می باشد که تفاوت های زیادی با این تکنولوژی ندارد.

در این تکنولوژی نیز همانند DWDM چندین سیگنال با طول موج های نوری مختلف بر روی کابل های فیبر نوری منتقل می شوند اما تعداد کانالهای مورد استفاده در CWDM از DWDM کمتر است .در واقع می توان گفت تعداد کانالهای CWDM از تعداد کانالهای تعریف شده و استاندارد DWDM بیشتر است در حالیکه تعداد کانالهای DWDM از نظر تئوری بیشتر است.

کانالها یا طول موجهای مورد استفاده در CWDM در فضای 20 نانومتری از هم جدا می شوند در حالیکه در DWDM این فاصله 4 دهم نانومتر است و این یعنی تعداد کانالهای DWDM بسیار بیشتر از CWDM در حالت استاندارد و تعریف شده تئوری است. فاصله کانالی در CWDM باعث نیاز کمتر و هزینه های کمتر برای پیاده سازی این تکنولوژی است زیرا بحث خنک سازی امواج نوری کمتری در مقایسه با DWDM وجود دارد.

در یک سیستم CWDM استاندارد امواج لیزری بر روی هشت کانال بر روی هشت طول موج نوری مختلف ارسال می شوند که به ترتیب 1610 و 1590 و 1570 و 1530 و 1490 و 1470 و 1550 و 1590 نانومتری می باشند اما تا 18 کانال قابل استفاده هستند و طول موج نوری آنها تا 1270 نانومتر هم قابل کاهش است.

انرژی که از لیزرهای یک سیستم CWDM خارج می شود به نسبت یک سیستم DWDM بر روی طول موج های گسترده تری پخش می شود.حد آستانه یا Tolerance موجود در CWDM حداکثر تا مثبت و منفی 3 نانومتر است در حالیکه در   DWDM این عدد کوچکتر است. به دلیل استفاده از لیزر با دقت پایین ، یک سیستم CWDM ارزانتر و به صرفه تر از یک سیستم DWDM است و البته مصرف برق کمتری نیز دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه