English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خبر داد:

توقیف سیستمی ۷۲۲ خودرو به علت تخلف سرعت در استان اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از توقیف سیستمی 722 دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلف سرعت در مسیرهای درونشهری استان اصفهان خبر داد.

 توقیف سیستمی 722 خودرو به علت تخلف سرعت در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی با بیان اینکه سرعت غیر مجاز یکی از تخلفات حادثه ساز است که پلیس به شدت با آن برخورد می کند بیان داشت: در 9 ماهه سال جاری 139 هزار و 425 فقره اعمال قانون تخلف سرعت صورت گرفت و 722 دستگاه خودرو نیز به علت ارتکاب تخلف سرعت در مسیرهای درونشهری استان توقیف سیستمی شدند.

وی افزود: وقتی خودرویی توقیف سیستمی می شود هر کجای کشور که باشد توسط ماموران متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد و برای رفع توقیف خودرو ی خود بایستی به مرکز اجرائیات پلیس راهور استان اصفهان مراجعه و پس از پرداخت جریمه و شرکت در کلاس آموزشی نسبت به رفع توقیف خودروی خود اقدام کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تا کنون 425 راننده جهت رفع توقیف سیستمی خودروی خود به پلیس راهور استان مراجعه کرده و مابقی همچنان در توقیف سیستمی قرار دارند.

سرهنگ محمدی به نقش سرعت در وقوع حوادث رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: 19 درصد از تصادفات 9 ماهه سال جاری به علت تخطی از سرعت مطمئنه و مقرره بوده و 7.5 درصد از تصادفات جرحی نیز طی این مدت در نتیجه تخطی رانندگان از سرعت مجاز بوده داده است.

این مقام انتظامی در خصوص میزان سرعت در معابر درونشهری گفت: سرعت در معابر محلی و میادین و کوچه ها 30 کیلومتر بر ساعت، درشریانی فرعی 50 کیلومتر برساعت، شریانی اصلی 60 کیلومتر برساعت، بزرگراه درونشهری 100 کیلومتر، جاده اصلی 95 و جاده فرعی 85 است.

وی افزود: میزان سرعت در معابر شهری بستگی به نوع آن متغیر است و بنابر این رانندگان بایستی به تابلوهای تعیین سرعت که در راه های شهری نصب شده توجه کرده و دقت لازم را داشته باشند چرا که در صورت تخطی از سرعت مقرره توسط دوربین های ثبت تخلف مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه نصب سرعتگیر و سرعت کاه های استاندارد می تواند به کنترل سرعت خودروها کمک زیادی کند گفت: متولی نصب این سرعت گیر ها و سرعت کاه ها شهرداری ها هستند و در شهر اصفهان هم نیاز است تا در برخی معابر با نظر کارشناسان پلیس راهور نسبت به نصب سرعت کاه ها اقدام شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کنترل سرعت خودروها یکی از دغدغه های اصلی پلیس و مدیران شهری در تمام کشورهای دنیا است گفت: در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا برخورد های سختگیرانه ای با متخلفان در نظر گرفته شده و از طرفی نیز تجهیزات هوشمندی بر روی خودروها نصب می کنند تا سرعت خودرو کنترل شود.

سرهنگ محمدی آموزش رانندگان در زمان دریافت گواهینامه و ارزیابی رانندگان از نظر جسمی و روحی، زیرسای مناسب برای جاده ها و معابر، تولید خودروهای استاندارد و نصب تجهیزات کنترل سرعت بر روی آنها را از جمله اقداماتی دانست که می تواند به کاهش حوادث رانندگی ناشی از تخطی رانندگان از سرعت مجاز کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه