English

طی ۸ ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

ورود بیش از ۲۱۷ هزار تن پسماند به کارخانه پردازش پسماند اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ورود بیش از 217 هزار تن پسماند به کارخانه پردازش پسماند اصفهان در 8 ماه اخیر سال جاری خبر داد.

ورود بیش از 217 هزار تن پسماند به کارخانه پردازش پسماند اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، غلامرضا ساکتی گفت: طی 8 ماهه اول سال جاری این میزان پسماند پس از ورود به کارخانه و قرار گرفتن در مسیر  پردازش پسماند ، به تفکیک اجزای مختلف شامل بخش آلی یا ارگانیک، بخش قابل بازیافت و بخش ریجکت یا دفنی جداسازی شده که ماحصل آن فروش حدود 7500 تن کود 0.6 و 16 هزار تن کود 0.8 و همچنین جداسازی حدود 4600 تن اقلام بازیافتی از جمله انواع فلزات، ظروف پلاستیکی و پت و ارسال به صنایع تبدیلی بوده است.

وی همچنین با اشاره به مقدار پسماند خشمک جمع آوری شده در این بازه زمانی، افزود: 3051 تن پسماند خشک توسط شهروندان به ایستگاه های بازیافت تحویل داده شده که این آمار را باید به مقدار 5300 تن پسماند خشک جمع آوری شده از مراکز تجاری و معابر و همچنین 5450 تن پسماند خشک جمع آوری شده از درب منازل افزود که مجموع این آمار به جمع آوری 13800 تن پسماند خشک در 8 ماهه اخیر سال جاری منجر شده است.

ساکتی همچنین از جمع آوری 8 تن پسماند الکترونیکی در این بازه 8 ماهه خبر داده و بر لزوم همکاری شهروندان در تحویل پسماندهای الکترونیکی به ایستگاه های بازیافت تأکید کرد.

این مقام مسئول همچنین به مقدار پسماندهای ساختمانی منتقل شده به سایت شرق اصفهان نیز اشاره کرده و افزود: 839 هزار تن پسماند ساختمانی در 8 ماهه نخست امسال در سایت نخاله های ساختمانی دفع شده که انتظار می رود با اجرای کامل سامانه مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی شاهد افزایش دفع مجاز این نوع از پسماندها و به تبع کاهش تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ تولید پسماند در همه گروه ها و بخش ها، از اهداف سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است، افزود:  تحقق این اهداف تا حد زیادی منوط به نقش آفرینی شهروندان در کاهش تولید پسماند است که در این حوزه اقدامات آموزشی و فرهنگی موثری در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: از سوی دیگر به منظور بهینه سازی مدیریت گروه های مختلف پسماند، به کارگیری فناوری ها و تکنولوژی های نوین مورد تأکید است و همه پروژه های جاری سازمان این رویکرد را دنبال می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه