English

محمدی خبر داد:

خسارت ۴۸ میلیاردی سیلاب و تگرگ به مزارع شهرستان آران‌ و بیدگل

رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: سیلاب و تگرک روزهای گذشته برپایه برآوردهای انجام شده نزدیک به ۴۸ میلیارد تومان به مزارع این بخش خسارت زد.

خسارت 48 میلیاردی سیلاب و تگرگ به مزارع شهرستان آران‌ و بیدگل

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، جواد محمدی اظهار کرد: بارندگی‌های شدید و بی‌سابقه همراه با بارش تگرگ در روزهای گذشته موجب جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارت‌های زیادی به مزارع شهر ابوزیدآباد و روستای محمدآباد بخش کویرات شد.

وی ادامه داد: در مجموع این خسارت ها به سطح یک‌هزار و ۲۱۰ هکتار از مزارع زیر پوشش ۳۰ حلقه چاه خسارت زد که عمده خسارت به مزارع زیر پوشش ۲۴ حلقه چاه در روستای محمدآباد و بقیه به مزارع زیر پوشش ۶ حلقه چاه در ابوزیدآباد بود.

 به گفته محمدی وقوع سیلاب و تگرگ به ۶۵۰ هکتار مزارع جو نزدیک به ۷۰ درصد خسارت، ۴۸۰ هکتار مزارع پسته حدود ۵۰ درصد خسارت و ۸۰ هکتار مزارع گندم نزدیک به ۴۰ درصد خسارت زد.

 رئیس جهاد کشاورزی آران و بیدگل با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اظهار داشت: ۸۰ درصد مزارع آسیب‌دیده در سیلاب و تگرگ اخیر بیمه محصولات کشاورزی نبودند که ضروری است کشاورزان و دامداران به این مهم توجه کنند تا در دریافت خسارت دچار مشکل نشوند.

به گزارش موج، ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات از توابع آران و بیدگل در ۳۰ کیلومتری شمال شرق این شهرستان قرار دارد. شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، سه هزار هکتار زمین باغی و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه