English

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان خبر داد:

بهره مندی روستاییان از سامانه تلفنی ۱۵۲۲

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان از بهره مندی روستاییان از سامانه خدمات تلفنی 1522 خبر داد.

بهره مندی روستاییان از سامانه تلفنی 1522

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، هاشم امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سامانه تلفنی 1522 که فقط برای مشترکان شهری بود، در حال حاضر نیز روستاها امکان استفاده از خدمات تلفنی 1522 را دارند.

وی گفت: در حال حاضر برای ۹۵ درصد از ۲۵۰ هزار مشترک روستایی پرونده الکترونیکی ایجاد شده و  امکان استفاده از خدمات سامانه تلفنی ۱۵۲۲ برای روستاییان مهیا شده است.

این مقام مسئول افزود: پس از یکپارچه‌سازی دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی حدود 950 روستا تحویل گرفتیم که نیازمند اصلاحاتی در سیستم آبرسانی و فاضلاب آنها  بود.

امینی با بیان اینکه در حال حاضرهدرفت آب در روستاها بالاست، بیان داشت: بر این اساس طرح اصلاح 300 کیلومتر شبکه فرسوده آب روستائیان در 100 روز تدوین شد.

این مقام مسئول با اشاره به  طرح "۱۰۰-۳۰۰" گفت: با اجرای این طرح اصلاحات ارزنده‌ای در شبکه آبرسانی مناطق روستایی در جهت تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان ادامه داد: هزینه اجرای طرح "۱۰۰-۳۰۰" بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان است که در آن ۲۸۸ هزار و ۹۵۹ متر لوله گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۶ روستا از این مزیت طرح بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۷۰ روستا به منابع آب پایدار و سالم دسترسی پیدا می‌کنند و آبرسانی سیار به ۲۰ روستا حذف می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت:در حال حاضر در استان اصفهان اصلاح شبکه فاضلاب 18 روستا درحال انجام است درصورتی که هم اکنون در کشور تنها 60 روستا تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

امینی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 173 کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی و 69 کیلومتر اصلاح آن را در استان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در این مدت 65 کیلومتر توسعه سیستم فاضلاب و 5 کیلومتر اصلاح را نیز به پایان رساندیم، گفت: در نیمه نخست امسال 10 هزار و 179 فقره  انشعاب آب و 9 هزار و 118 فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر آبفا اصفهان با اشاره به اهمیت سیستم فاضلاب استان برای شرکت آبفا اصفهان بیان کرد: تا کنون 98 درصد شهر تحت پوشش سیستم فاضلاب استان قرار گرفته و مابقی شهرها تحت پوشش فاضلاب کاشان است.

این مقام مسئول افزود:این در حالیست که در استان تهران تنها 35 تا 40 درصد شهرها به سیستم فاضلاب پایتخت متصل هستند.

امینی در ارتباط با کیفیت آب شرب اصفهان نیزتوضیح داد: شرکت آبفای استان اصفهان با داشتن 23 آزمایشگاه دارای بیشترین آزمایشگاه در کشور است که همه روزه با انجام آزمون‌های میکروبی و شیمیایی و دیگر پارامترهای کیفی، آب سالم و بهداشتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با تاکید براینکه کیفیت آب استان در بالاترین استانداردها قرار دارد، گفت: در روزهای آینده افتتاح آزمایشگاه دوم کیفیت آب را در محل چاه‌های فلمن در برنامه داریم که به ارتقای کیفیت آب چاه، کمک بسیاری می‌کند. همچنین آزمایشگاه‌های سیار افتتاح خواهیم کرد تا مردم خود بتوانند نظاره‌گر آزمایشات کیفیت آب دراستان باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه