English

رییس اداره مخابرات اردستان خبر داد:

۹۰ درصد سایت‌های مخابرات اردستان به اینترنت نسل سوم مجهز می‌شود

رییس اداره مخابرات اردستان گفت: حدود ۹۰ درصد سایت‌های منطقه بر اساس برنامه تا پایان سال‌جاری به اینترنت نسل سوم مجهز می‌شوند.

90 درصد سایت‌های مخابرات اردستان به اینترنت نسل سوم مجهز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حمیدرضا ترکیان در نشستی با خبرنگاران‌ اردستان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی بحث اینترنت است که در حال حاضر سه شهر و ۵۵ روستای این شهرستان از آن برخوردار هستند و  بحث راه‌اندازی سایت‌های روستایی نسل سوم (۳G) در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ سایت، پوشش اینترنت و موبایل را در شهرستان اردستان برعهده دارند، افزود: ۱۳ سایت روستایی در این میان به نسل سوم (۳G) مجهز هستند و البته فناوری ۴.۵ نیز در اردستان وجود دارد.

رییس اداره مخابرات اردستان اضافه کرد: برای نسل سومی کردن‌ هر سایت روستایی در حال حاضر هزینه‌ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز است که می‌طلبد مردم بیشتری از این موضوع منتفع شوند و بر این اساس روستاهایی می‌توانند از نسل سوم استفاده کنند که‌ دارای اینترنت سیمی نباشند.

وی تشریح کرد: ۱۲ سایت از سال گذشته تا کنون‌ در شهرستان اردستان به نسل سوم مجهز شده و در مجموع ۲۷ سایت روستایی و ۵۰ درصد از سایت‌های شهرستان نسل سوم هستند.

ترکیان‌ در مورد برنامه‌های مخابرات در جشنواره خدمت ۱۴۰۰ تشریح کرد: همه برنامه پیشنهادی جز فیبر نوری ثبت احوال به نتیجه رسیده است و در حال حاضر سه شبکه موبایل در شهرستان فعال است (شامل ۴G، ۳G، و ۲G) که با نسل سومی شدن سایت‌ها، مشکل ضعیف بودن اینترنت برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به بالا رفتن مصرف اینترنت در زمان شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: با تقویت اینترنت شهرستان این مشکل برطرف می‌شود و البته هم اکنون با یک چهارم ظرفیت کار می‌کنیم.

رییس اداره مخابرات اردستان همچنین گفت: تجهیز سایت کارخانه سیمان، تپه بقم، تپه دیزلو و شیرازان به نسل سوم با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال انجام شده است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش موج، شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی