English

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد:

پیش بینی توزیع ۲۵ هزار تخم نوغان کرم ابریشم در شهرستان نطنز

مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از پیش بینی توزیع 25 هزار تخم نوغان کرم ابریشم از واحدهای نوغداری در شهرستان نطنز خبر داد.

پیش بینی توزیع 25 هزار تخم نوغان کرم ابریشم در شهرستان نطنز

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی دهقانی گفت: پیش بینی می‌شود از واحد‌های نوغانداری شهرستان نطنز25 هزار تخم نوغان کرم ابریشم آماده توزیع باشد که هرجعبه نوغان کرم ابریشم به ۷۰۰ کیلو گرم برگ توت نیاز دارد.

وی بیان کرد:صنعت نوغانداری یک صنعت اشتغالزا است به طوری که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر تاکنون در این حوزه مشغول فعالیت هستند.            

این مقام مسئول افزود: استان اصفهان به عنوان ۴ مین استان پیشرو در حوزه صنعت نوغانداری بعد از استان‌های گیلان، مازندران و مشهد در کشورمحسوب می‌شود.

دهقانی با اشاره باینکه مهم‌ترین نیاز اساسی واحد‌های نوغانداری در استان برگ توت است، بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی برای جلوگیری از کمبود در حوزه برگ توت واحد‌های نوغانداری سطح کشور یک طرحی را مبنی بر توزیع نهال‌های توت به کشاورزان و افراد مشغول در این صنعت اجرایی کرده است که در حال حاضر این طرح با موفقیت در استان اصفهان انجام شده و تاثیر بسزایی در کاهش کمبودات و مشکلات این حوزه ایفا کرده است.

مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:خوشبختانه در سال گذشته توانستیم در بحث توزیع نهال توت توزیع بیش از ۱۰ هزار نهال توت رایگان را در بین افراد متقاضی در این صنعت اجرایی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه