English

خسارت ۷۰ هزار میلیارد ریال به کشاورزی اصفهان در اثر خشکسالی

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در طی ۹ سال پی درپی خشکسالی در سطح استان اصفهان، بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

خسارت ۷۰ هزار میلیارد ریال به کشاورزی اصفهان در اثر خشکسالی
به گزارش خبرگزاری موجو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استاناصفهان، احمد صفی در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان گفت: در طی ۹ سال پی در پی خشکسالی در سطح استان اصفهان بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم با روند اجرایی ماده ۲۵ آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و سایر منابع پیش بینی شده برای مدیریت بحران های بخش کشاورزی توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص این منابع بتوان تاحدودی مخاطرات و بحران را مدیریت کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از طرح های مقابله با بحران های کشاورزی افزود: برنامه ریزی برای تأمین اعتبار لازم برای مقابله و مبارزه با بیماری ها و آفات نباتی و دامی مهم و بحران زا از وظایف حاکمیتی است.

در این نشست مدیران جهادکشاورزی شهرستان های اردستان و نائین با ارائه گزارشی از وضعیت خشکسالی شهرستان ها و نیازهای اعتباری بخش کشاورزی برای حفظ باغ ها و همچنین باسازی و مرمت قنوات و تثبیت زندگی کشاورزان در شهرستان را مورد توجه قرار دادند.

درادامه نماینده مدیریت بحران استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بخش کشاورزی استان تصویب و اختصاص پنج درصد اعتبارات مطابق ماده ۲۵ آیین نامه سازمان مدیرت بحران کشور برای یاری رساندن به بخش کشاورزی در معرض بحران یا درگیر بحران را مورد توجه قرار دادند.

شایان توجه است پایش خشکسالی استان، بررسی ساز و کار ابلاغی از طرح وزارت جهادکشاورزی در خصوص چگونگی حمایت اعتباری از طرح ها و برنامه های مدیریت بحران، گزارشی از روند اجرایی ماده ۲۵ آئین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و منابع پیش بینی شده جهت مدیریت بحران ها توسط سازمان برنامه و بودجه، گزارش طغیان افت مگس مدیترانه ای در کاشان از اهداف این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه