English

معاون توانبخشی بهزیستی استان کردستان:

بیش از ۴ هزار نفر در کردستان دارای معلولیت نابینایی و کم‌بینایی هستند

معاون توانبخشی بهزیستی استان کردستان گفت: ۴ هزار و ۸۱۸ نفر در استان کردستان با معلولیت نابینایی و کم‌بینایی زندگی می‌کنند که از این تعداد هزار و ۸۴۶ نفر زن و ۲ هزار و ۹۷۲ نفر مرد هستند.

بیش از ۴ هزار نفر در کردستان دارای معلولیت نابینایی و کم‌بینایی هستند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، فرزانه بهرامی، معاون توانبخشی بهزیستی استان اظهار کرد: ۴ هزار و ۸۱۸ نفر در استان کردستان با معلولیت نابینایی و کم‌بینایی زندگی می‌کنند که از این تعداد هزار و ۸۴۶ نفر زن و ۲ هزار و ۹۷۲ نفر مرد هستند.

وی با عنوان اینکه نیمی از جمعیت نابینای استان در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: از کل جمعیت نابینا و کم‌بینای استان به تفکیک هزار و ۵۹۸ نفر دارای نابینایی خفیف، هزار و ۲۶۷ نفر نابینایی متوسط، هزار و ۷۴۱ نفر نابینایی شدید و ۲۱۲ نفر دارای نابینایی بسیار شدید هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان ادامه داد: در حال حاضر ۳۳۶ دانش‌آموز و ۵۰ دانشجو نابینا و کم‌بینا در استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۴۸ نفر از نابینایان و کم‌بینایان استان در مشاغل دولتی مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۱۷۰ نفر از نابینایان استان نیز در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، شغلی و تحصیلی موفق به افتخارآفرینی و کسب رتبه‌های برتر شده‌اند. بهرامی اضافه کرد: امسال طرح پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری بینایی برای ۶ هزار نفر در سطح استان اجرا و ۷۷۰ مورد وسایل توانبخشی میان نابینایان و کم‌بینایان استان کردستان توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه