English

در جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) صورت گرفت؛

امضای ۷ سند همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه های مطرح جهان اسلام

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان از امضای ۷ سند همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه های مطرح جهان اسلام در نهمین همایش بین المللی علم و فناوری دانشگاه اصفهان خبرداد.

امضای ۷ سند همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه های مطرح جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آرش شاهین گفت: براساس این تفاهم نامه‌ها در برنامه‌های آینده نیز قرار است با مرکز کربن دی اکسید مالزی نیز به منظور بین المللی سازی پژوهش، تفاهم نامه همکاری داشته باشیم.

وی هدف از امضای این تفاهم نامه‌ها را ارتقا جایگاه علمی و رشد موسسات آموزش عالی در جهان اسلام دانست و افزود: در این مراسم تفاهم نامه همکاری با دانشگاه کراچی پاکستان در حوزه‌ی خاص مبادله دانشجو و استاد به امضای رئیس دانشگاه اصفهان و رئیس دانشگاه کراچی رسید.

وی گفت: یکی از سرفصل‌های مهم در این تفاهم نامه، مبادله ۲۰ دانشجوی ارشد و ۱۰ دانشجوی دکتری و همچنین همکاری با دانشگاه UTM مالزی بود.

آرش شاهین به همکاری پروفسور احمد حسن و علی هادی به عنوان استاد وابسته با دانشگاه اصفهان اشاره کرد وافزود: امضای همکاری دانشگاه خزر کشور آذربایجان با دانشگاه اصفهان در راستای دیپلماسی علمی و تحکیم روابط بین کشور‌های همسایه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان گفت:همچنین تفاهم نامه دانشگاه اصفهان با موسسه فاطمیه پاکستان نیز در زمینه‌های متعددی به ویژه در حوزه علوم انسانی، تبادل استاد و دانشجو به امضا رسید.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه همکاری با یک انجمن بین المللی در پاکستان در حوزه زیست انسان شناسی و علوم زیستی و همچنین بین دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان و دانشکده فیزیک دانشگاه فنی ترکیه و همکاری با دانشگاه تونس نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش موج؛ پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی (ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم این ماه ادامه دارد ، این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه