English

رئیس سازمان ملی استاندارد:

۶۸۲ کانتینر گوشت بزودی از بندر شهید رجایی ترخیص می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد از ترخیص محموله 682 کانتینری گوشت از بندر شهید رجایی خبر داد.

 682 کانتینر گوشت بزودی از بندر شهید رجایی ترخیص می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی اظهار داشت: امروز تمرکز تصمیم‌ها در چند محور بنادر شهید رجایی، باهنر و بندرلنگه انجام گرفت که از جمله آن واگذاری اختیارات ضمانت 10 درصد ارزی در موضوع کالاهای اساسی و غیراساسی به استاندار هرمزگان بود.

وی در ادامه بیان داشت: براساس تصمیمات مقرر شد؛ تعداد زیادی از کانتینرها توسط اموال تملیکی به خارج از بندر شهید رجایی هدایت شد و تعدادی نیز به جانمایی در سایر نقاط کشور پیش‌بینی شد و مابقی اموال تملیکی نیز در بازه زمانی تا پایان موعد مقرر خارج می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه حدود 2 هزار و 869 کانتینر که مربوط به سال‌های قدیم بوده است، گفت: حدود 200 کانتینر در حال خروج از بندر شهید رجایی است. این کانتینرها و محموله‌های رسوبی مربوط به امروز و چندماه و چندسال اخیر (دولت حاضر) نیست‌، بلکه برخی از آن‌ها به میزان  هفت هزار و 405 کانتینر مربوط به سالیان قدیم بوده  که سال‌هاست برای آن‌ها تصمیم‌گیری نشده بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،  90 درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی را آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی عنوان کرد و ادامه داد: مدت ماندگاری کانتینر در این بندر از 30 روز، امسال به 35 روز افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: هیچ موضوعی درباره استاندارد در استان هرمزگان در خصوص خودروهای سواری و تجاری، سنگین و ماشین‌آلات وجود ندارد، به عنوان مثال در بندر شهید رجایی 223 ماشین‌آلات سنگین که متروکه شده بنا شد در نخستین مزایده فروخته شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در دیگر بنادر هرمزگان همچون بندر شهید باهنر تعدادی خودروی سواری که شرایط ارزش‌گذاری آن اختلافاتی با گمرک داشت؛ بنا شد ظرف 48 ساعت آینده تعیین تکلیف شود.

اسلام‌پناه در بخش دیگری ادامه داد: نمایندگان نهادهای مجوز دهنده با هماهنگی استاندار در بنادر هرمزگان مقیم خواهند شد که این مقیم بودن آن‌ها باعث سرعت کار خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وجود 90 هزار کانتینر خالی در بندر شهید رجایی، نیز اظهار کرد: در مجموع 100 هزار کانیتنر فعال و درحال گردش وجود دارد.

دبیر شورای‌عالی استاندارد، موجودی کانتینر فعال در این بندر را 114 هزار کانیتنر اعلام کرد و افزود: در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که 10 درصد علت این اتفاقات ناشی از تورم و بقیه آن مربوط به مسائل اسنادی و ارزی برمی‌گردد.

اسلام پناه تصریح کرد: کار تخصیص محموله‌های بخش خصوصی و دولتی شامل 682 تی.ای.یو گوشت، 2 هزار و 170 تی.ای.یو چای ترانزیتی، 130 تی.ای.یو و 2 هزار و 126 لاستیک اظهار نشده، که تازه‌ وارد شده نیز به زودی آغاز و این کالاها ترخیص خواهد شد.

وی در خصوص ترخیص خودروها مانده در بندر شهید رجایی نیز گفت: از یک هزار خودرو نزدیک به 300 خودرو اظهار شده ترخیص شده، تعدادی نیز که دچار اختلافات ارزی با گمرک است، در یک بازه زمانی تعیین تکلیف می‌شوند. 43 دستگاه اتوبوس مستقر در گمرک شهید باهنر نیز به زودی به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای افزوده می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد:  27 بنگاه بزرگ و معتبر در بندرشهید رجایی افزون‌بر 15 هزار کانتینر موجودی داشتند که در راستای جلوگیری از ماندگاری و رسوب کالا، کار ترخیص آن‌ها به استاندار هرمزگان واگذار شد.

وی همچنین از واگذاری اختیارات ضمانت 10 درصد ارزی در موضوع کالاهای اساسی و غیراساسی به استاندار هرمزگان خبر داد و عنوان داشت: تعداد زیادی از کانتینرها به خارج از بندر شهید رجایی هدایت شد و تعدادی نیز به جانمایی در سایر نقاط کشور پیش‌بینی شد و مابقی اموال تملیکی نیز در بازه زمانی تا پایان موعد مقرر خارج می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه از حدود دوهزار و 869 کانتینر که مربوط به سال‌های قدیم بوده است، گفت: حدود 200 کانتینر در حال خروج از بندر شهید رجایی است.تعدادی از این کانتینرها و محموله‌های رسوبی که به امروز و چندماه و چندسال اخیر (دولت حاضر) برنمی‌گردد، بلکه برخی از آن‌ها مربوط به سالیان قدیم که برای آن‌ها تصمیم‌گیری نشده بود و تعداد آنها هفت هزار و 405 کانتینر است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،  90 درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی را آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی عنوان کرد و ادامه داد: مدت ماندگاری کانتینر در این بندر از 30 روز، امسال به 35 روز افزایش یافته است.

دبیر شورای‌عالی استاندارد اظهار کرد: هیچ موضوعی در خصوص استاندارد در استان هرمزگان در خصوص خودروهای سواری و تجاری، سنگین و ماشین‌آلات وجود ندارد، به عنوان مثال در بندر شهید رجایی 223 خودروی ماشین‌آلات سنگین که متروکه شده بنا شد در نخستین مزایده فروخته شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در دیگر بنادر هرمزگان همچون بندر شهید باهنر تعدادی خودروی سواری که شرایط ارزش‌گذاری آن اختلافاتی با گمرک داشت؛ بنا شد ظرف 48 ساعت آینده تعیین تکلیف شود.

اسلام پناه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: نمایندگان نهادهای مجوز دهنده با هماهنگی استاندار در بنادر هرمزگان مقیم خواهند شد که این مقیم بودن آن‌ها باعث سرعت کار خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وجود 90 هزار کانتینر خالی در بندر شهید رجایی، نیز اظهار کرد: در مجموع 100 هزار کانیتنر فعال و درحال گردش وجود دارد.

اسلام‌پناه همچنین درباره ابراز نگرانی مسؤولان بندری درباره مشکلات کمبود فضا در بندر شهید رجایی و پر شدن 70 درصد ظرفیت آن نیز گفت: موجودی کانتینر فعال در این بندر 114 هزار کانتینر است که در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که 10 درصد علت این اتفاقات ناشی از تورم و بقیه آن مربوط به مسائل اسنادی و ارزی است و بنابراین اتفاقات امروز در این بندر اتفاقات بغرنج و پیچیده‌ و جای نگرانی نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،  تصریح کرد: کار تخصیص محموله‌های بخش خصوصی و دولتی شامل 682 تی.ای.یو گوشت، 2 هزار و 170 تی.ای.یو چای ترانزیتی، 130 تی.ای.یو لاستیک اظهار نشده که تازه‌ وارد بنادر شده نیز به زودی آغاز و این کالاها ترخیص خواهد شد.

اسلام‌پناه در خصوص ترخیص خودروها مانده در بندر شهید رجایی نیز گفت: از یکهزار خودرو نزدیک به 300 خودرو اظهار شده، ترخیص شده و تعدادی نیز که دچار اختلافات ارزی با گمرک است، در یک بازه زمانی تعیین تکلیف می‌شوند.

رییس سازمان ملی استاندارد، در پایان سخنانش ابراز داشت: 43 دستگاه اتوبوس مستقر در گمرک شهید باهنر نیز به زودی به ناوگان حمل و نقل افزوده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه