English

مسوول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی:

عرض ارادت به امام رضا(ع) هدف کاروان سوارکاری خراسان شمالی

مسوول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی بیان کرد: این کاروان زیارتی و ورزشی متشکل از ۳۵ اسب سوار است که به مناسبت ایام شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) فاصله ۲۶۰ کیلومتری بین بجنورد تا مشهد را می پیمایند.

عرض ارادت به امام رضا(ع) هدف کاروان سوارکاری خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید اسماعیل زاده؛ مسوول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی در خبری گفت: کاروان سوارکاری خراسان شمالی به مناسبت شهادت حضرت امام رضا(ع) امروز (دوشنبه) راهی مشهد مقدس شدند.

اسماعیل زاده در ادامه اضافه کرد: این کاروان زیارتی و ورزشی متشکل از ۳۵ اسب سوار است که به مناسبت ایام شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) فاصله ۲۶۰ کیلومتری بین بجنورد تا مشهد را می پیمایند.

مسوول بسیج ورزشکاران خراسان شمالی همچنین متذکر شد: ۱۲ نفر از سوارکاران اعزامی از برادران ترکمن اهل سنت استان هستند که نشان از ارادت ویژه این مذهب به امام رضا (ع) دارد.

وی ابرازداشت: ایستگاه سیساب، شیروان، قوچان و چناران از محل هایی است که برای اطراق سوارکاران پیش بینی شده است و عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) از اهداف این کاروان زیارتی و ورزشی است.

کاروان سوارکاری برای شهادت امام رضا(ع)

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: سه هزار سر اسب در استان خراسان شمالی وجود دارد که یک هزار سر آن اسب اصیل ترکمن است و در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع) ، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه