English

امام جمعه مشهد مقدس:

روایت اربعین، روایت استمرار تقابل حق و باطل است

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: اکنون هم مبارزه حق و باطل وجود دارد و شما با مشاهده آتش زدن قرآن کریم و همه توطئه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای دیگر درک می‌کنید که نظام سلطه همه‌چیز خود را به میدان آورده تا با اسلام مقابله کند.

روایت اربعین، روایت استمرار تقابل حق و باطل است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد ابرازداشت: انقلاب اسلامی ما در طول مبارزات خود دو کشتار بزرگ و خونین از سوی نظام ستم‌شاهی تجربه کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ افزود: یکی کشتار ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ و دیگری ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که متأسفانه رویداد دوم که امروز ما در سالگرد آن هستیم، کمتر در تاریخ موردتوجه و پردازش قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد اذعان داشت: همه‌چیز  در روز ۱۷ شهریور از عمل انقلابی یک سرباز مخلص و فداکار آغاز شد که به جای اطاعت از طاغوت، با اسلحه خود فرمانده دژخیم عملیات را به درک واصل کرد و خود به میان مردم گریخت.

وی گفت: این موضوع که اتفاق افتاد، هجمه وحشیانه مزدوران پهلوی به مردم آغاز شد زیرا به چشم دیدند دیگر کار پهلوی تمام است و به همین دلیل، بیش از ۱۰ هزار نفر از هم‌وطنان ما را به شهادت رساندند.

امام جمعه مشهد مقدس

جاماندگان، هم‌پیمان با اصحاب اربعین

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: شما جوانان عزیز که بر سفره این انقلاب نشسته‌اید، فکر نکنید انقلاب موضوع ساده‌ای بود که در آن یک حاکم، حاکم دیگری را کنار زد و انقلاب، حرکت مردم بود و مبارزاتی که مردم انجام می‌دادند، زمینه‌ساز برپایی حاکمیتی شد که تا به امروز پشتوانه دیگری جز مردم نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: برادران و خواهران عزیز من، این را هم بدانید که جریان ۱۷ شهریور هنوز تمام نشده اگرچه ۴۵ سال از آن زمان می‌گذرد زیرا آن زمان مبارزه با جلادانی بود که همچون عمرسعد، مزدور استبداد بودند و سرانجام این تقابل خون در برابر سلاح به پیروزی اراده دین خدا انجامید.

وی تاکید کرد: اکنون هم این مبارزه وجود دارد و شما با مشاهده آتش زدن قرآن کریم و همه توطئه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای دیگر درک می‌کنید که نظام سلطه همه‌چیز خود را به میدان آورده تا با اسلام مقابله کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اشاره کرد: روایت اربعین، روایت استمرار همین تقابل حق و باطل است و این لشکر ۳۰ میلیونی اربعین که شما مشاهده می‌کنید، همان ۷۲ نفر مظلوم کربلا هستند که همچون سال ۶۱ هجری در تحریم رسانه‌ای جریان استکبار قرار دارند و چرا رسانه‌هایشان از اربعین نمی‌گویند اما سایر مسائل ولو دروغ و شایعه را با هزار شرارت و رذالت مطرح می‌کنند؟

امام جمعه مشهد عنوان کرد: این درحالی است که همه‌چیز هم فقط تجمع ۳۰ میلیونی اربعین و حضور ۴ میلیون ایرانی در آن نیست بلکه جمعیت عظیمی هم که همزمان با اربعین حسینی در شهرهای مختلف ایران اسلامی به‌عنوان جاماندگان اربعین راهپیمایی می‌کنند، این‌ها هم شریک و هم‌پیمان با اصحاب اربعین هستند.

امام جمعه مشهد مقدس

براندازی استکبار، هدف مشترک همه آزادی‎خواهان

وی یادآور شد: دنیای استکبار امروز قرآن آتش می‌زند و به پیامبر ما اهانت می‌کند، در مقابل آن امت مسلمان نیز ایستاده است و این یک مبارزه است که تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینجاست که فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی موضوعیت خاص پیدا می‌کند که فرمود؛ همان‌گونه که در مسیر راهپیمایی اربعین با استحکام حرکت کردید، در راه حاکمیت توحید نیز مستحکم و بااراده باشید. حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین امسال شخصیت‌های سرشناس زیادی شرکت کردند که دو نفر از آن‌ها بیش از بقیه قابل‌توجه بودند.

وی اضافه کرد: یکی نتیجه گاندی و دیگری نوه نلسون ماندلا که هردو شخصیت‌های مبارز علیه آپارتاید و نژادپرستی مستکبرانه نظام سلطه بودند و حضور این افراد ثابت می‌کند که نهضت حسینی اختصاص به تشیع یا حتی اسلام ندارد و همه آزادی‎خواهان جهان در مسیر براندازی استکبار هم‌پیمان هستند.

امام جمعه مشهد مقدس متذکر شد: برادران و خواهران، باور کنید که این حرکت از جانب شخص حضرت سیدالشهدا(ع) حمایت و پشتیبانی می‌شود. هرسال هم با حمایت اباعبدالله(ع) توسعه پیدا کرده و تا به اینجا رسیده است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: سند این ادعا هم روایت شب عاشورا است که حضرت وقتی ماجرای فردا را برای خواهر پیش‌بینی کردند، به او تسکین دادند که ای زینب(س) غمگین نشو که روزی این سرزمین، میعادگاه عاشقان، شیفتگان و آزادگانی خواهد شد که دین را از هر انحراف حفظ می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه