English

معاون شهردار مشهد:

آغاز فراخوان پیاده‌روی جاماندگان اربعین توسط شهرداری مشهد

معاون شهردار مشهد بیان کرد: فراخوان پیاده‌روی جاماندگان اربعین از روز گذشته آغاز شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم به شهروندان ارائه شده است و در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین نواهای مذهبی، کربلایی و اربعینی برقرار خواهد بود.

آغاز فراخوان پیاده‌روی جاماندگان اربعین توسط شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین باغگلی؛ معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهارداشت: شهرداری مشهد هر سال برای شهروندانی که به هر دلیلی نتوانستند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند و به نوعی جاماندگان اربعین هستند، برنامه‌هایی را به این مناسبت برگزار می‌کند تا حال و هوای اربعین برای جاماندگان اربعین نیز تداعی شود.

باغگلی همچنین اضافه کرد: در سال‌های گذشته مسیر پیاده‌روی از سمت میدان فردوسی صورت می‌گرفت اما با توجه به اینکه چشم‌انداز حرم مطهر رضوی در خیابان امام رضا(ع) و از میدان ۱۵ خرداد بهتر است و می‌توان گنبد و بارگاه را مشاهده کرد، از سال گذشته پیاده‌روی به این منطقه منتقل شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد متذکر شد: از سال گذشته اطلاع‌رسانی‌های موثر و بهتری برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین صورت گرفته و امسال نیز با کمک هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی موکب‌هایی را از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی برپا خواهیم کرد. حدود ۷۰ تا ۸۰ موکب در نظر گرفتیم اما مشخص نیست که چند موکب برای این مسیرآماده خدمت‌رسانی هستند.

وی ابرازداشت: فراخوان پیاده‌روی جاماندگان اربعین از روز گذشته آغاز شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم به شهروندان ارائه شده است و در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین نواهای مذهبی، کربلایی و اربعینی برقرار خواهد بود و امیدوارم مانند سال گذشته بتوانیم این اقدامات را پر شور و با نشاط انجام دهیم.

باغگلی تاکید کرد: با توجه به اینکه یک هفته پس از اربعین ما به مناسبت شهادت امام رضا(ع) میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) خواهیم بود که شهروندان مشهدی هم به این برنامه ملحق می‌شوند و ما هر ساله براساس تجربه‌های سال گذشته اصلاحاتی را در برنامه‌های خود در نظر می‌گیریم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: به عنوان مثال در سال گذشته متوجه شدیم که نقش‌آفرینی برای نوجوانان می‌تواند بسیار موثر باشد و مورد استقبال قرار می‌گیرد، بنابراین در سال جاری موکب‌های اختصاصی نوجوانان را خواهیم داشت.

وی توضیح داد: همچنین متوجه شدیم موکب‌های اختصاصی برای بانوان بسیار پرطرفدار است و در این موکب‌ها خدمات‌رسانی‌هایی را تنها به بانوان ارائه خواهیم کرد که تمهیدات آن فراهم شده است.

باغگلی اشاره کرد: ما در این موکب‌ها باید علاوه بر موکب‌هایی که پذیرایی را برعهده دارند، باید بخش‌های فرهنگی را نیز تقویت کنیم تا برنامه‌های خوبی را برای زائران و مجاوران در این ایام داشته باشیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین اذعان داشت: اکنون در موقعیت خوبی از همکاری هستیم و ارگان‌های مختلف نظامی، امنیتی، پلیس راهور، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیات‌های مذهبی، مساجد و ... در این مسیر ما را همراهی می‌کنند.

وی یادآور شد: کمک‌های بسیار خوبی از این ارگان‌ها شاهد هستیم و همچنین آستان قدس رضوی مراسم‌هایی که به سمت حرم مطهر رضوی منتهی می‌شود را بر عهده دارد و همکاری بسیار خوبی در زمینه پذیرایی و دیگر مسائل برای زائران فراهم می‌کند.

عاشورا در مشهد

باغگلی اضافه کرد: برای فرهنگ میزبانی طرح‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به «هر محله یک زائر سرا» اشاره کرد و در این طرح افرادی که تمایل دارند خانه‌های خود را در اختیار زائران قرار دهند را تشویق می‌کنیم تا در این ایام با ما همکاری کنند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در این ایام حجم زائران بسیار بیشتر از زیرساخت‌های شهری و اقامتی است، به همین دلیل آن‌ها را تشویق می‌کنیم تا بحث اسکان و پذیرایی زائران را برعهده گیرند.

وی افزود: سعی می‌کنیم در این ایام جلسات انگیزشی را برای خدمت‌دهنگان عمومی مانند رانندگان تاکسی، رانندگان اتوبوس، پاکبان‌ها و افرادی که به شهرداری مرتبط هستند و همچنین آن‌هایی که خارج از شهرداری مانند هتلداران، اصناف و ... هستند برگزار کنیم تا به لحاظ روانی آن‌ها را برای خدمت‌رسانی آماده کنیم تا میزبانی مطلوب‌تری را نسبت به مردم ارائه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه