English

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

واردات خودرو، تنظیم و آرامش در جامعه ایجاد می کند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در بحث واردات خودروهای دست دوم نظرمان این بود که قانون موجود برای واردات خودرو دست دوم کافی بوده و دولت باید در این زمینه در آیین‌نامه اجرایی چند بند در نظر بگیرد.

واردات خودرو، تنظیم و آرامش در جامعه ایجاد می کند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عزت‌الله اکبری تالارپشتی؛ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سخنانی ابرازداشت: با واردات خودرو ، نیاز کشور تنظیم و آرامش در جامعه ایجاد می‌شود.

اکبری این سخنان را در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در مشهد عنوان کرد و افزود: مجلس قانون واردات خودرو را وضع کرده و این قانون در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث واردات خودروهای دست دوم نظرمان این بود که قانون موجود برای واردات خودرو دست دوم کافی بوده و دولت باید در این زمینه در آیین‌نامه اجرایی چند بند در نظر بگیرد.

وی گفت: با واردات خودرو، نیاز کشور تنظیم و آرامش در جامعه ایجاد می‌شود. طبق اعلام دولت و وزرات صمت ۵۰۰ هزار تقاضا برای خودرو در کشور وجود دارد و هیچ کشوری نمی‌تواند همه خودروهای مورد نیاز را تولید کند، بنابراین خودرو وارد می‌کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: بحثی که از طرف بخش دولتی مطرح می‌شود این است که به دنبال تنظیم بازار هستند اما ما می‌گوییم که ابتدا تنظیم تولید انجام شود، سپس تنظیم بازار به تبع ایجاد خواهد شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت فقط نقشه راه را به خودروسازان نشان دهد، خودروسازی ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌هایی از جمله حوزه دانش بنیان، بهترین خودروها را تولید کنند.

اکبری اضافه کرد: سختگیری‌هایی که استاندارد انجام می‌دهد درست است اما این سختگیری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که تعارض ایجاد کند و  این سختگیری‌ها به نفع جان مردم و مال مردم است و مردم برای ما در اولویت هستند و استاندارد در این خصوص  همکاری لازم را انجام می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه