English

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برداشت پسته از ۷هزار هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع عملیات برداشت پسته از سطح هفت هزار و ۷۷۸ هکتار از باغات بارور این استان آغاز شده است.

برداشت پسته از ۷هزار هکتار از باغات استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: بیش از ۸ هزار تن محصول پسته از این میزان سطح باغات برداشت شود. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۸۱۰ هکتار از باغات این استان به محصول پسته اختصاص دارد که از این میزان ۷ هزارو ۷۷۸ هکتار بارور و ۳هزار و ۳۲  هکتار غیر بارور است.

وی میانگین عملکرد این محصول را یک هزارو ۱۵۰ کیلوگرم پسته خشک در هکتار برآورد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مهمترین مناطق کشت پسته در استان را در شهرستان بویین زهرا و قزوین اعلام کرد و گفت: پسته قزوین به خاطر وجود سبزینه و کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در تهیه شیرینی جایگاه ویژه‌ای از نظر صادرات دارد.

پیله فروش مهمترین ارقام پسته استان را رقم‌های قرمز و سفید پسته،کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی وخنجری ذکر کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۷ ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از سال ۹۸ طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر در حال اجرا است  که در صورت تحقق اهداف این طرح در بین باغات پسته استان انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه