English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبرداد؛

کسب رتبه دوم اصفهان در رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اصفهان در کسب رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری امسال دوم کشور شد و ۴ رتبه‌های تک‌رقمی در سال جاری و تعداد قابل‌توجهی از رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی از استان اصفهان بوده‌اند.

کسب رتبه دوم اصفهان در رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی با اشاره به افزایش سهم استان اصفهان در المپیادهای علمی، گفت: اصفهان در کسب رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری امسال دوم کشور شد و ۴ رتبه‌های تک‌رقمی در سال جاری و تعداد قابل‌توجهی از رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی از استان اصفهان بوده‌اند.

وی تأکید کرد: افزایش ۱۰ پله‌ای رتبه سرانه ورزشی دانش‌آموزان و قرارگیری استان اصفهان از جایگاه دوازدهم به دوم در کشور آن هم در کمتر از یک سال صورت پذیرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی جنگ در دهه پنجم انقلاب اسلامی ابراز داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط نایب امام‌زمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نگاشته و برای ۴۰ساله دوم نقش راه تعیین کردند موردتوجه دشمنان قرار گرفت به‌نحوی‌که دانشگاه‌ها و مراجع علمی متمرکز شدند تا دریابند در گام دوم قرار است چه اتفاقی صورت پذیرد فلذا دشمن طرح دیگری با نام جنگ ترکیبی را ترسیم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر پیشرانی دانش‌آموزان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ در تحقق تمدن نوین اسلامی، اضافه کرد: دشمن در جنگ ترکیبی از همه توان خود بهره برد و مدل جنگ ترکیبی را طراحی کرد؛ پیش‌زمینه جنگ ترکیبی، جنگ ادراکی است و در جنگ ادراکی مهم‌ترین هدف نوجوان و جوان به‌عنوان چراکه دانش‌آموزان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ پیشرانان تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.

ابراهیمی افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های مختلف خارجی و به‌صورت ترکیبی بر روی نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کرده و در نظر داشتند تا دانش‌آموز تربیت خود را از فضای مجازی بگیرد؛ سال گذشته سال ویژه‌ای بود و دشمن برای نیل به اهداف خودش به میان دانش‌آموزان و دانشجویان آمده بود که شکست دیگری را هم در این زمینه متحمل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان داشت: در سال‌های گذشته و با رویکردهای متفاوت با سند تحول بنیادین تربیت جایگاهی نداشت و معلم به یک آموزش‌دهنده صرف تقلیل داده شده بود که باتدبیر دولت سیزدهم در دانشگاه فرهنگیان و در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار و در سال جاری بیش از ۳۰ هزار پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: گزینش معلم به‌عنوان کسانی که امانت دارد بزرگ‌ترین دارایی و ثروت مردم هستند نیز در سال‌های گذشته جدی گرفته نمی‌شد و به نحوی گزینش به پذیرش تبدیل شده بود و معیارهای دینی ملاک و معیار انتخاب نبودند که اتفاقات ویژه‌ای در این صورت انجام شد چراکه معلم بافکر، اندیشه و نگرش کار می‌کند.

ابراهیمی یادآور شد: در سال گذشته و به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) تفاهم‌نامه ۳۲ هنرستان جوار صنعت برای علم و مهارت در کنار یکدیگر و به دست صاحبان صنایع دولتی و خصوصی منعقد شد تا آموزش و پرورش سهم خود را در کاهش بیکاری جوانان ایفا کند.

ابراهیمی عنوان کرد: در سال گذشته در بازه زمانی کمتر از یک سال ۴۲ هزار دانش‌آموز استان را با صنایع پیشرفته جمهوری اسلامی واقعی آشنا کردیم که با جمهوری اسلامی معرفی شده در ماهواره‌ها و رسانه‌های بیگانه به‌عنوان کشور عقب‌مانده و لازم و توجه بسیار متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: یکی از مقاصد اصلی گردشگری پزشکی، جمهوری اسلامی است و این در حالی است که تا پیش از انقلاب در کشور عموماً پزشکان هندی و پاکستانی بودند و باید پیشرفت‌های جمهوری اسلامی به دانش‌آموز و دانشجو معرفی بشود.

ابراهیمی تصریح کرد: کارهای بسیار زیادی در کشور صورت‌گرفته است و قبل و بعد از انقلاب قابل‌قیاس نیست؛ و با امید به آینده و تاسی از فرامین امام راحل و توجهات رهنمودهای نایب امام‌زمان باید پیشرفت تمدن نوین اسلامی را به دست دانش‌آموزان و دانشجویان محقق کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه