English

وزیر صمت در کرمانشاه:

وزارت صمت بر افزایش بهره وری هدف گذاری کرده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر هدفگذاری افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر تاکید کرد.

وزارت صمت بر افزایش بهره وری هدف گذاری کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عباس علی‌آبادی در آیین بهره برداری از فاز دوم مجموعه ذوب آهن بیستون کرمانشاه اظهار کرد: اگر ناترازی در مصرف انرژی برق در کشور وجود دارد ناشی از مصرف نادرست برق چه در بخش خانگی و چه در بخش صنعت است.

وزیر صمت در کرمانشاه

وی با بیان اینکه برق و انرژی از ظرفیت های عظیم کشور است افزود: هم اکنون روزانه یک میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور توزیع می شود در حالی که ظرفیت تولید برق در کشور روزانه سه میلیارد کیلووات ساعت است ولی فعلا وارد مدار نشده است چون میزان نیاز کشور به همین مقدار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این امر که متاسفانه بهره وری در مصرف انرژی در بخش خانگی و صنعت در کشور وجود ندارد از اینرو نخستین گام در افزایش تولید افزایش بهره وری است یادآور شد: صنایع انرژی‌بر در کشورهای پیشرفته دنیا بتدریج در حال کنار گذاشته شدن است و به کشورهایی که چالش انرژی برای آنها مهم نیست صادر می شود.

علی آبادی ادامه داد: باید به سمت ارزش افزوده بالاتر و زنجیره ارزش افزوده حرکت کنیم یعنی تنها صرفا فولاد خام به عنوان مثال تولید نکنیم بلکه به سمت تولید فرآورده های مختلف و فناوری های نوین در این حوزه برویم.

وی با بیان اینکه از همه تولید کنندگان حمایت خواهد شد گفت: این وزارت خانه از همه تولیداتی که در کشور قادر به خلق ثروت بوده و از کیفیت بالای نیز در عین حال برخوردار باشد حمایت خواهد کرد.

 

دولت برای تامین آب و برق برنامه‌های گسترده ای دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: یکی از چالش های کشور تامین آب و برق مورد نیاز شهرها و بخش صنایع است که دولت در تامین آن برنامه های گسترده ای را در دست اجرا دارد .

وی تاکید کرد: تامین آب برای استان های مرزی و محروم در اولویت این برنامه ها قرار دارد که هم اینک در این زمینه چهار پروژه عظیم در کشور در دست اجراست تا با انتقال آب از خلیج فارس پس از شیرین سازی به همه بخش های صنایع و مصرف شرب شهرهای مسیر از جمله زابل ، زاهدان ، خراسان جنوبی تا مشهد مقدس و نیز تامین آب شرب شهرهای کرمان، یزد و اصفهان است.

علی آبادی اضافه کرد: در بخش صنایع نیز برنامه هایی در دست اجراست تا در زمینه برق از گرمای اتلاف واحدهای صنعتی بتوان بخشی از برق مورد مصرف همان واحد را تامین کرد.

گفتنی است که مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون در سال ۱۳۹۸ با حضور رییس جمهور وقت در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه به بهره برداری رسید؛ این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و در جنوب شرقی کرمانشاه و در درون مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد.

بازدید از طرح صنعتی اسلب سرامیک چرم سرام زاگرس با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی که انواع سرامیک با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در سال تولید می کند و همچنین بازدید از شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس یا کارخانه بیواتانول سوختی کرمانشاه که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر برنامه های وزیر صمت در استان کرمانشاه است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه