English

امام جمعه مشهد:

اولویت دولت در مسئله اقتصاد باید ثبات معیشتی باشد

امام جمعه مشهد بیان کرد: بخشی از عدم وجود ثبات اقتصادی ناشی از سوء استفاده برخی عناصر برای افزایش درآمد و انتقال آن به خارج از کشور است، دولت باید ثبات معیشتی را برقرار کند، حتی اگر رشد اقتصادی کاهش یابد.

اولویت دولت در مسئله اقتصاد باید ثبات معیشتی باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد عنوان کرد: هم‌اکنون ثبات معیشتی به دلیل وجود جنگ ترکیبی در کشور وجود ندارد، در مسئله اقتصاد باید ثبات معیشتی اولویت دولت قرار گیرد.

آیت الله علم‌الهدی این سخنان را در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد ضمن تبریک هفته دولت ابرازداشت و ادامه داد: بخشی از عدم وجود ثبات اقتصادی ناشی از سوء استفاده برخی عناصر برای افزایش درآمد و انتقال آن به خارج از کشور است، دولت باید ثبات معیشتی را برقرار کند، حتی اگر رشد اقتصادی کاهش یابد.

امام جمعه مشهد گفت: دولت سیزدهم در میدان جنگ ترکیبی کشور را اداره کرده است، این جنگ در عرصه‌های مختلف نظیر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی وجود دارد و در جنگ نرم و عرصه رسانه نیز دشمن در حال توطئه است و دولت مردمی علاوه بر ایستادن در میدان جنگ ترکیبی طی دو سال گذشته، کشور را باید اداره می کرده است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: در همه عرصه ها دولت مردمی نه تنها موفق به عقب راندن دشمن شده است، بلکه در اداره کشور نیز موفقیتهایی در بخش های مختلف نظیر عرصه دیپلماسی، انرژی هسته‌ای و فناوری دانش بنیان کسب کرده است که عضویت در باشگاه های اقتصادی بین المللی نظیر «شانگهای و بریکس» گواه این ادعاست.

امام جمعه مشهد متذکر شد: اکنون دولت سیزدهم دشمن را در جنگ ترکیبی و تحریم ها شکست داده است، بطوریکه روزانه یک و نیم بشکه نفت صادر می شود و در عرصه اقتصادی نیز به رغم تحریم های بانکی و فشارهای اقتصادی رشد اقتصادی در این دولت از صفر به چهار درصد رسیده است.

وی اظهارداشت: همچنین در این مدت فضای کسب و کار نیز از رکود خارج شده و نرخ بیکاری در کشور به حداکثر رسیده است و افزایش درآمدهای غیرنفتی نیز به حدی است که در بخش گمرکات رشد ٧٠ درصدی درآمدزایی داشته ایم و ١٢٠ درصد مصوبه درآمد مالیاتی امسال محقق شده است.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: در کنار تمام این موفقیتها مردم از دولت مطالبه فرهنگی دارند، در این کشور کشف حجاب معنایی ندارد و دولت باید با استفاده از ظرفیت‌های مقتدرانه خود این مشکل فرهنگی را حل کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش دولت شاهد ثبات معیشتی، رشد اقتصادی و حل مشکلات فرهنگی در کشورمان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه