English

فرماندار تایباد:

دوغارون تایباد آماده برای اسکان روزانه ۲ هزار زائر اربعین افغانستانی

فرماندار تایباد بیان کرد: برای پذیرایی از زائران افغانستان روزانه بیش از سه هزار وعده صبحانه پیش بینی شده است و برای تکریم دلدادگان اهل بیت (ع) روزانه افزون بر پنج هزار وعده غذای گرم به همت برخی از دستگاه‌های دولتی و خیّران در مرز دوغارون آماده خواهد شد.

دوغارون تایباد آماده برای اسکان روزانه ۲ هزار زائر اربعین افغانستانی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده؛ فرماندار تایباد در خبری اعلام کرد: درصورتی که زائران افغانستانی برای عزیمت به عراق و شرکت در عزاداری های پایانی ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند، تدابیر حداکثری برای پذیرایی از این زائران، اندیشیده و امکان اسکان موقت روزانه دو هزار نفر زائر در این مرز فراهم شده است.

دونده ادامه داد: گذرگاه رسمی دوغارون، مهمترین دروازه ورود اتباع افغانستانی برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین است و این روز‌ها همه دستگاه‌های متولی در این شهرستان به دنبال ایجاد بستری مناسب برای استقبال از زائران این کشور همسایه هستند.

فرماندار تایباد افزود: با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، در ورودی این مرز رسمی به ایران، تمهیدات ویژه‌ای برای حضور زائران تدارک دیده شده است و نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر، بهداشت و درمان و اورژانس نیز در این مرز مستقر هستند.

وی متذکر شد: باید زمینه ارائه خدمات مطلوب به عزاداران افغانستانی در معبر زمینی دوغارون، مناسب‌تر از سال‌های گذشته فراهم شود و برای جابه جایی مسافران و زائران افغانستانی به منظور عزیمت به سمت مرز‌های خروجی کشور و در نهایت به مقصد عراق، روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس در دوغارون درنظر گرفته شده است.

دونده متذکر شد: برای پذیرایی از زائران افغانستان روزانه بیش از سه هزار وعده صبحانه پیش بینی شده است و برای تکریم دلدادگان اهل بیت (ع) روزانه افزون بر پنج هزار وعده غذای گرم به همت برخی از دستگاه‌های دولتی و خیّران در مرز دوغارون آماده خواهد شد.

فرماندار تایباد ابرازداشت: به برکت حضور و اقتدار نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی طی چند سالی که مرز دوغارون میزبان مردم عزادار افغانستانی طی ماه‌های محرم و صفر بوده است، هیچ مشکلی در این نقطه از کشور دیده نشده است.

وی در ادامه متذکر شد: همزمان با ایام ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون، سه موکب در این منطقه برپا خواهد شد که ۱۰۰ نفر از مردم این خطه مرزی به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

دونده در خاتمه گفت: سال گذشته شش هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه