English

امام جمعه مشهد:

امروز انقلاب اسلامی در سطح جهانی رو به گسترش است

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی در سطح جهانی رو به گسترش است، چون شور و شعور حسینی با هم تلفیق شد، ما به چنین نعمت بزرگی دست یافتیم.

امروز انقلاب اسلامی در سطح جهانی رو به گسترش است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد در سخنانی عنوان کرد: علاوه بر فرهنگسازی ، باید پدافند فرهنگی نیز داشته باشیم زیرا در غیر این صورت فرهنگ‌سازی هم به جایی نمی‌رسد.

آیت‌الله علم‌الهدی این سخنان را در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) اظهارداشت و افزود: انقلاب اسلامی ما حاصل تلفیق شور و شعور حسینی بود و اولین دسته‌ای از شهدا که در این انقلاب به ساحت مقدس پروردگار تقدیم شدند، در ۱۵ خرداد ۴۲ مقارن با ۱۲ محرم به شهادت رسیدند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این یعنی شور حسینی در آن زمان مردم را به عرصه انقلاب وارد کرد و با شعور حسینی تلفیق شد و حماسه ۱۵ خرداد را رقم زد و امروز انقلاب اسلامی در سطح جهانی رو به گسترش است، چون شور و شعور حسینی با هم تلفیق شد، ما به چنین نعمت بزرگی دست یافتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروز نیز طوری با دین برخورد می‌شود که از برخوردهای امویان با خاندان پیامبر بهتر نیست و قرآن را سه بار سوزاندند، ما را مسخره کردند و دولت‌های غربی از یک طرف این عمل را محکوم می‌کنند و از طرف دیگر می‌گویند دوباره قرآن بسوزانید.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر این موضوع اذعان داشت: حال آیا درست است که ما بر اساس مصلحت‌های سیاسی، تردید کنیم که چطور باید با این اقدامات برخورد کنیم؟

وی همچنین اضافه کرد: در این مملکت برخی با یک اصل مسلم قرآنی مبارزه و با کمال وقاحت کشف حجاب می‌کنند و اگر ما در برابر این عمل هنجارشکنانه فقط نظاره‌گر باشیم، ارزش‌های دینی بر باد می‌رود.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: انجام اقدامات فرهنگی برای مقابله با بی‌حجابی بسیار اهمیت دارد، اما علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید پدافند فرهنگی نیز داشته باشیم زیرا در غیر این صورت فرهنگ‌سازی هم به جایی نمی‌رسد.

امام جمعه مشهد متذکر شد: تا حرف از مقابله با بی‌حجابی می‌شود، عده‌ای ژست آکادمیک می‌گیرند و می‌گویند باید با فرهنگ‌سازی مسئله بی‌حجابی را حل کرد و ما هم با این حرف موافقیم، اما بی‌حجابی، پرده‌دری است و در مقابل پرده‌دری دینی که نباید ساکت بنشینیم.

وی در ادامه اضافه کرد: همواره در هر عرصه‌ای در انقلاب که مردم به میدان آمدند، کار به پیش رفت و در مقابله با بی‌حجابی نیز مردم باید عمل و این را به عنوان خواسته خود اعلام کنند و نباید طوری شود که تنها فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: و در نهایت روزی برسد که کشور پر از ناهنجاری شود و ما فقط برای افراد حرف بزنیم و آیه قرآن بخوانیم و باید نشان دهیم که تا کجا حاضر هستیم برای عشق حسینی خودمان در این حوزه کار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه