English

امام جمعه موقت اصفهان:

بقای دین دستاورد قیام سیدالشهداء است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بقای دین دستاورد قیام سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است.

 بقای دین دستاورد قیام سیدالشهداء است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان با تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه بقای دین دستاورد قیام اباعبدالله الحسین (ع) است، بیان داشت: هر انسانی هر صفتی را که نیاز داشته باشد، به کامل‌ترین حالت در کربلا مشاهده می‌کند، اگر کسی نیاز به ایثار داشته باشد، کمال ایثار را در عاشورا می‌بیند، اگر عفو و گذشت نیاز داریم، بالاترین عفو در کربلا نمایان است.

 وی افزود: شفاعت در تربت سید الشهدا (ع)، اجر عظیم زیارت امام حسین (ع)، هم‌ردیفی با زیارت خداوند در عرش الهی و ریزش گناهان در اثر اشک بر حسین (ع) تنها بخشی از برکات کربلا و عاشورا است.

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی افزود: اگر کسی نیاز به ایثار داشته باشد، کمال ایثار را در عاشورا می‌بیند، اگر  به عفو و گذشت نیاز داریم، بالاترین عفو در کربلا نمایان است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شفاعت در تربت سید الشهدا (ع)، اجر عظیم زیارت امام حسین (ع)، هم‌ردیفی با زیارت خداوند در عرش الهی و ریزش گناهان در اثر اشک بر حسین (ع) تنها بخشی از برکات کربلا و عاشورا است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره باینکه دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: برخی ادعا دارند تذکر دادن به منکر باعث دوقطبی شدن جامعه می‌شود، این فکر اشتباه است، تذکر دادن نسبت به منکر باعث ایجاد اتحاد حول معروف در جامعه می‌شود، ما چنین جامعه‌ای می‌خواهیم.

وی افزود: براساس آیات قرآن کریم، وقتی در جامعه تمام مردم نسبت به منکر تذکر دهند، اتحاد و انسجام ایجاد می‌شود، مسئولان و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه در این زمینه با جدیت عمل کنند و با وضع قوانین مناسب و مجازات بازدارنده، سبب تأمین امنیت روانی جامعه شوند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است، گفت: مجازات‌های مالی فعلی در برابر فساد بازدارنده نیست و برای عده‌ای بی‌معنا است، البته بسیاری از مروجان فساد و بی‌حجابی در جامعه غافل هستند و از عقبه این هجمه بی‌خبر هستند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه بی‌حجابی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حرام سیاسی و شرعی است،افزود: مسئولان باید با کسانی که در رابطه با فساد و کشف حجاب با خارجی‌ها در ارتباط هستند، محکم برخورد کنند، مطالبه‌گری خواهران و برادران نسبت به این موضوع در اصفهان و ایران، نشان از هوشیاری آن‌ها است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: امروز غرب برای سوءاستفاده‌های خود حتی برای کارهای غیرعقلانی خود مانند ترویج همجنس‌بازی، قانون وضع می‌کنند، امروز دست ما برای داشتن دلایل عقلی حجاب پر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه