English

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی:

مسئله امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه باب خیر است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: ائمه جمعه بدانند در میدانی قرار دارند که اگرچه موقعیت‌ها فشار می‌آورند و فراز و نشیب‌های بسیاری در آن وجود دارد.

مسئله امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه باب خیر است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: مسئله امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه باب خیری است که برکات زیادی دارد و برای همه برکاتی که در این عرصه داریم، اگر بتوانیم اخلاص خود را حفظ کنیم، سرمایه و توشه بسیار عظیمی برای آخرت ما خواهد بود؛ ضمن اینکه در دنیا هم عزتمند هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی این سخنان را در گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌های شرق کشور ابراز داشت و افزود: ائمه جمعه بدانند در میدانی قرار دارند که اگرچه موقعیت‌ها فشار می‌آورند و فراز و نشیب‌های بسیاری در آن وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: اما به ازای این سختی‌ها، برکات و دستاوردهایی می‌تواند باشد که قابل‌احصا نیستند و اگر این میدان نبود، ما در کدام عرصه می‌توانستیم دین خود را به ساحت دین خدا برآورده کنیم؟

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این همایش تصریح کرد: مسجد دو آسیب مهم دارد؛ یکی تبدیل ‎شدن این کانون مقدس به یک مسجد ضرار که عزت اسلام را بفروشد و زن و بچه مسلمان را به مسلخ بکشاند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اظهار داشت: یکی هم همان سکولاریزه شدن مسجد که از کنش‌گری اجتماعی، وحدت‌آفرینی، تربیت بنیه ایمان و امید در نسل‌های آینده و انسان‌سازی خود عدول کند و منحصر در یک معبد باقی بماند.

رییس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: خدمتی که انقلاب اسلامی به نهادهای عمومی و کانون‌های دینی انجام داد، غیرقابل‌اغماض است اما صد افسوس که شرایط کنونی از الگوی انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در یک نمونه می‌توان به نایاب بودن مساجد در شهرهای جدید اشاره کرد که منطبق با معماری اسلامی، باید در هر شهر به سهولت در دسترس مؤمنین باشد اما متأسفانه جای خالی آن در پروژه‌های کلان مسکن‎سازی به‌شدت احساس می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه