English

وزیر صمت:

قیمت خودروی داخلی به‌ناحق به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است

وزیر صمت بیان کرد: در حوزه خودرو، مسلم است که مردم از شرایط موجود ناراضی هستند و بنده در نشست با صنعتگران هم تأکید کردم که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

قیمت خودروی داخلی به‌ناحق به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس علی‌آبادی؛ وزیر صمت در سخنانی گفت: نخستین راهبرد ما در وزارت صمت این بود که براساس اسناد بالادستی کشور، سخنان رهبر معظم انقلاب و ارتباط‌گیری بی‌واسطه و مستقیم ما با مردم، یک سند مهم تدوین کنیم تا برنامه جامع انتظارات و اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت مشخص شود، زیرا باید گفت که تصمیم حساب‎ نشده و دوره‌ای، به نتایج نامطلوب ختم می‌شود و همین مسائل هم تاکنون نارضایتی مردم را در برخی عرصه‌ها در پی داشته است.

علی آبادی این سخنان را در دیدار با آیت الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: در حوزه خودرو، مسلم است که مردم از شرایط موجود ناراضی هستند و بنده در نشست با صنعتگران هم تأکید کردم که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد، اما عوامل مختلفی باعث شده است امروز به‌عنوان نمونه، قیمت معمولی‌ترین خودرو‌های داخلی از حد معقول بسیار بیشتر باشد.

وزیر صمت متذکر شد: امروز ما افتخارآمیزترین مصنوعات ممکن را به کشور‌های مختلف و حتی کشور‌های اروپایی صادر می‌کنیم و مسئله صادرات توربین‌های گازی و ۲۰۰ کالای راهبردی به کشور‌های جهان در اوج تحریم‌ها، موضوعی است که نشان از ظرفیت صنایع ما دارد.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: در این شرایط، قیمت خودرو ی داخلی که به‌ناحق به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است، امری نیست که برای ما و مردم قابل‌قبول باشد و وزارت صمت برای حل این مسئله برنامه‌ریزی دارد و امیدواریم در سایه هماهنگی با مجلس، این مهم محقق شود.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز با بیان اینکه دولت باید به سفره‌های مردم رسیدگی کند ابراز داشت: در شرایطی که حتی اگر توسعه اقتصادی بیش از امروز باشد، باز هم تا زمانی که مردم در سفره‌هایشان احساس نکنند، سود به حال هیچ‌کس نخواهد داشت.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: نظارت بر بازار برای تثبیت وضعیت معیشتی ضروری است و مهم‌ترین راهبرد شما در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رسیدگی به سفره‌های مردم باشد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: این موضوع در حوزه اختیارات شماست؛ آن هم در شرایطی که حتی اگر توسعه اقتصادی بیش از امروز نیز باشد، باز هم تا زمانی که مردم در سفره‌هایشان احساس نکنند، سود به حال هیچ‌کس نخواهد داشت.

وی گفت: از تنظیم بازار گرفته تا پیشگیری از سود‌های نامشروع سوداگران، همگی در حوزه اختیارات صنعت، معدن و تجارت تعریف می‌شود و در آیه ۲۲ سوره مبارکه احزاب، در جریان جنگ خندق، زمانی که لشکر‌های بزرگی از کفار و مشرکین، مسلمانان را محاصره کرده بودند.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: قرآن کریم وضع حال مؤمنین را این‌گونه توصیف کرده که می‌گفتند «هذا ما وَعَدَنَا الله وَ رَسوله وَ صَدَقَ الله وَ رَسُوله» یعنی این وعده خدا و پیامبر او بوده که همه قوای کفر را در برابر ما متحد و همه را به یکباره به زانو درآورد تا قدرت اسلام ثابت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: این وضع مشابهت زیادی با شرایط کنونی ما نیز دارد، زیرا امروز از طرف همه آن‌هایی که خود را ابرقدرت عالم می‌دانند، ایران اسلامی محاصره شده و در این شرایط، سرمایه اصلی نظام، وجود عناصر مخلص و مبتکری است که در عرصه‌های مدیریتی، گره‌گشای کار مردم باشند و با خلاقیت خود، راه چاره برای نابسامانی‌های اقتصادی کشور بیندیشند.

آیت الله علم‌الهدی در خاتمه اذعان داشت: همه آبرو و اعتبار نظام اسلامی به این است که پرچم امام زمان (عج) را در جهان پرفسق و گناه امروز به اهتزاز درآورده و از این جهت، همه مسئولیت و تکلیف شما نیز همین است که آبروی نظام را حفظ و امید مردم را برآورده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه