English

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مردم دوست دارند سرمایه خود را در مسیر تولید قرار دهند

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: باید بدانیم مردم دوست دارند سرمایه خود را در مسیر تولید قرار دهند اما وقتی سرمایه‌گذاری در مسیر تولید حمایت نمی‌شود بنابراین تمایلی به سرمایه گذاری ندارند.

مردم دوست دارند سرمایه خود را در مسیر تولید قرار دهند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر؛ رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سیاستی بود که بر اساس خواسته عمومی مطرح شد و در مجلس تلاش شد تا برای مجوزها سختگیری صورت نگیرد و اگر کاری سخت است باید برای آن زمان بگذاریم.

حجت‌الاسلام پژمانفر این سخنان را در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی (صنعتی-صنفی) غیر دولتی پروفیل کاران در کلات ابراز داشت و ادامه داد: در بسیاری از دستگاه باید برای صدور مجوزها و پیشرفت کار زمان گذاشته شود و چرا امروز در کشور، سرمایه بخش تولید در بخش‌های دیگر وارد می‌شود و چرا امنیت سرمایه گذاری در تولید نبوده و ناامنی در تولید است؟‌.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: باید بدانیم مردم دوست دارند سرمایه خود را در مسیر تولید قرار دهند اما وقتی سرمایه‌گذاری در مسیر تولید حمایت نمی‌شود بنابراین  تمایلی به سرمایه گذاری ندارند، چرا امروز سرمایه در بخش‌های غیر مولد وارد می‌شود؟ ما مقصر هستیم که در این موضوع مسیر را سخت گرفته‌ایم در همین راستا به سراغ بانک ها رفتیم.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ به سراغ بانک‌ها رفتیم و گزارش تسهیلات کلان را از آن‌ها درخواست کردیم و در ۱۴۰۱ به صورت قانونی بانک‌ها  را موطف کردیم تا گزارش تسهیلات کلان را هر سه ما یک بار به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه دهند و به دنبال ایجاد قانون دایمی برای آن هستیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر متذکر شد: برخی بانک‌ها امتناع کردند که تا حد انفصال در این زمینه پیش رفتیم. برخی بانک‌ها تسهیلاتی که باید در بهش تولید وارد شود را به شرکت‌های زیر مجموعه خود تسهیلات می‌دهند و به این بانک‌ها فشار آورده‌ایم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در جلسه در بانک مرکزی عنوان کردم که باید معلوم شود تسهیلات بانک‌ها به کجا می‌رود. باید امنیت در سرمایه گذاری در بخش تولید ایجاد شود که این موضوع کار بسیار سخت و هزینه بری است اما باید رخ دهد.

وی یادآور شد: یک عقب افتادگی در بخش‌های مختلف در بخش خدمات، کشاورزی و... در کشور وجود دارد، ایجاد شهرک صنعتی-صنفی پروفیل کاران نقطه آغازین بوده و کمک می‌کنیم شهرک‌های صنفی با سرعت در مشهد راه اندازی شود‌.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: ایجاد برخی از این شهرک‌ها می‌توانند مشهد را به یک کانون در کشور تبدیل کند برای مثال اگر شهرک پوشاک در مشهد ایجاد شود می‌تواند یک کانون برای پوشاک در کشور باشد و از مردم سایر نقاط کشور به مشهد آماده و از این ظرفیت استفاده کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر همچنین در خاتمه این سخنان اظهار داشت و گفت سیره امیرالمومنین این بوده که به مسئولان سختگیری کرده و به مردم آسان می‌گرفتند و ما باید اینگونه عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه