English

معاون آموزش و پرورش خبر داد؛

درخشش دانش آموزان فارس در المپیادهای علمی وادبی کشور/ راهیابی سه دانش آموز به المپیادهای جهانی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس پس از اعلام نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی وادبی کشور در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از درخشش چشمگیر دانش آموزان استان فارس خبر داد.

درخشش دانش آموزان فارس در المپیادهای علمی وادبی کشور/ راهیابی سه دانش آموز به المپیادهای جهانی

به گزارش خبرگزاری موج فارس، فرشید قاسمی، با اعلام این خبر افزود: با اغاز به کار تیم جدید مدیریتی آموزش وپرورش در استان بلافاصله با تدوین برنامه ای از ابتدای مهرماه سال گذشته، کلاس های المپیادهای علمی و ادبی در سطح استان برگزار شد و همین باعث شد تا استان فارس در تعداد پذیرفته شدگان مرحله دوم این المیپاد ها در کشور نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای را داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: امسال رشد پذیرفته شدگان استان فارسی در مرحله دوم المپیادهای علمی و ادبی کشور نسبت به سال گذشته در رشته ادبی ۵۰ درصد، ریاضی ۱۰۰ درصد، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ۳۳درصد، کامپیوتر ۵۰ درصد و نجوم واختر فیزیک ۲۰۰ درصد بوده است.

قاسمی گفت: نکته قالب تامل و مهم امسال این است که قبولی دانش آموزان شهرستانهای استان فارس به غیر از شیراز نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار است که نشان از توجه به این المپیادها در سراسر استان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: امسال با اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در اقدامی کم سابقه تاکنون سه دانش آموز فارسی توانسته اند به عضویت تیم ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران برای اعزام به مسابقات جهانی راه پیدا کنند.

قاسمی گفت: دانش آموز فاطمه علی نژاد طیبی به عضویت تیم ملی المپیاد جغرافیا، محمد هادی شقاقیان به عضویت تیم ملی المپیاد اقتصاد و مدیریت و فاطمه حسینی پور به عضویت تیم ملی المپیاد هندسه در آمده اند و در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس در خصوص اسامی دانش آموزان استان فارسی المپیاد در رشته ادبی گفت: دانش آموزان محمد صالح زارع از‌ دبیرستان شهید دستغیب یک و کوثر احمدزاده از دبیرستان محیط زاده هر دو از ناحیه دو شیراز وعلی جعفری از دبیرستان شهید چمران زرقان توانستند به مرحله بعدی المپیاد صعود کنند.

قاسمی گفت: در المپیاد رشته تفکر و کار آفرینی نیز دانش آموزان الینا وطن خواه از دبیرستان فرزانگان ۲ سادات رفیعی و امیرمحمد پایدار از دبیرستان امام رضا(ع) هر دو از ناحیه یک شیراز موفق شدند در مرحله دوم پذیرفته وبه مرحله کشوری راه پیدا کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: در المپیاد جغرافیا دانش آموزان درسا حیدری، مریم رحیمی، طهورا زحمتکش، ریحانه قلتاش، گلنار کریمی، مبینا مهبودی همگی از دبیرستان فرزانگان ۲ سادات رفیعی ناحیه ۱ شیراز توانستند به مرحله کشوری صعود کنند.

قاسمی گفت: در المپیاد ریاضی ایلیا جباری لک و در المپیاد شیمی حسین خسروانیان هردواز دبیرستان شهید دستغیب ۱ ودر المپیاد زیست شناسی نیز ملیکا اکتسابی از دبیرستان فرزانگان ۱ هر سه از ناحیه دو شیراز و در المپیاد علوم زمین نیز امیرمهدی رهجو از دبیرستان شهید بهشتی لارستان موفق شدند در مرحله کشوری المپیادهای علمی ادبی پذیرفته شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: در المپیاد سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی نیز دانش آموزان مهناز رضایی از دبیرستان فرزانگان۲سادات رفیعی، هلیا محلاتی از دبیرستان نمونه دولتی یاس، صفا باقری از امام رضا، امیرحسین ساعیان از دبیرستان نمونه دولتی غزال همگی از ناحیه یک شیراز وملیکا اکتسابی، سحر منعم، ملیکا مهرابی و روژان گودرزی همگی از دبیرستان فرزانگان یک ناحیه دو شیراز توانستند به مرحله بعدی صعود کنند.

قاسمی گفت: در المپیاد رشته کامپیوتر نیز دانش آموزان حسن اسلامی وکامران عابدی از دبیرستان شهید دستغیب ناحیه دو شیراز و محمد پارسا پروین از دبیرستان شهید بهشتی لارستان و در المپیاد نجوم واختر فیزیک نیز دانش آموزان پرنیا حیران از دبیرستان فرزانگان ۱ ومحمد مهدی کشاورزی از دبیرستان شهید دستغیب ۱ هر دو از ناحیه دو شیراز در مرحله دوم المپیادهای علمی ادبی کشورپذیرفته شوند.

وی گفت: این دانش آموزان در مرحله کشوری با سایر پذیرفته شدگان استانهای دیگر با هم به رقابت خواهند پرداخت وبرترین ها نیز پس از گذراندن اردوی آمادگی، شانس حضور درتیم ملی المپیاد جمهوری اسلامی اعزامی به مسابقات جهانی را خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه