English

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار:

سمپاشی پهپادی شالیزارهای فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: 4 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان با پهپاد سمپاشی شد.

سمپاشی پهپادی شالیزارهای فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حمیدرضا معماریان با اشاره به اینکه تاکنون 4 هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان فریدونکنار با پهپاد سمپاشی شد، اظهار داشت: برای مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز برنج در 4 هزار هکتار شالیزار این شهرستان از پهباد استفاده شده است.

وی با بیان  اینکه این شهرستان دارای 6 هزار و 347 هکتار شالیزار است که امسال 60 درصد این اراضی با پهپادها سمپاشی شد، ادامه داد: پهپادها نسبت به سایر ادوات کشاورزی برای سمپاشی مقرون به صرفه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: استفاده از پهپاد برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری ها بسیار کاربردی بوده و موجب عدم ورود کشاورز به زمین و اجتناب از تماس وی با سموم شیمیایی می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از پهپادها علاوه بر اینکه هزینه عملیات کشاورزی را کاهش می دهد، باعث افزایش دقت و سرعت در عملیات سمپاشی مزارع، کاهش مصرف آب و سم نیز می شود.

معماریان افزود: فن آوری های جدید در حوزه کشاورزی، راندمان تولید محصولات کشاورزی را افزایش داده و توسعه مکانیزاسیون و فناوری های مکانیزه و روزآمد در بخش کشاورزی از جمله در خصوص مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری ها مؤلفه بسیار اثرگذار در افزایش کیفی و کمی در تولیدات کشاورزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه