English

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

تحقق سند چشم‌انداز در تدوین احکام برنامه‌ هفتم توسعه ضرورت دارد

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: احکام برنامه‌های توسعه باید به صورتی نوشته شوند که قابل اجرا باشند، اما این نباید باعث شود که این احکام با نگاهی سطحی تدوین شوند و از اعمال دیدگاه‌های بلندنظرانه در آن‌ها غافل شویم.

تحقق سند چشم‌انداز در تدوین احکام برنامه‌ هفتم توسعه ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام نصراله پژمانفر؛ رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: احکام برنامه‌های توسعه باید طوری تدوین شوند که ضمن عملیاتی بودن، با نگاه به آینده و در راستای تحقق سند چشم‌انداز نوشته شده باشند.

حجت الاسلام پژمانفر در ادامه اضافه کرد: تا کنون برنامه‌های پنج‌ساله توسعه عمدتا به میزان پایینی محقق شده‌اند و هرچند احکام برنامه‌های توسعه باید به صورتی نوشته شوند که قابل اجرا باشند، اما این نباید باعث شود که این احکام با نگاهی سطحی تدوین شوند و از اعمال دیدگاه‌های بلندنظرانه در آن‌ها غافل شویم.

نماینده مشهد و رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس متذکر شد: احکام برنامه هفتم توسعه باید با نگاهی آرمانی و بلند تصویب گردد و ممکن است در نهایت بخشی از این احکام محقق نشود، اما در هر صورت ما نباید با هدف تحقق کامل برنامه، احکام آن را در یک سطح نازل قرار دهیم که فقط امور جاری کشور حل شود.

وی تصریح کرد: البته این آرمان‌گرایی نباید خارج از توان ما باشد. در حقیقت احکام برنامه‌های توسعه باید طوری تدوین شوند که ضمن عملیاتی بودن، با نگاه به آینده و در راستای تحقق سند چشم‌انداز نوشته شده باشند.

نماینده مشهد ابراز داشت: احکام برنامه هفتم توسعه باید قابلیت تقسیم به پنج سال را داشته باشند و یعنی باید به طور دقیق مشخص باشد که در هر سال چه اقداماتی باید در راستای تحقق برنامه صورت گیرد. در این خصوص سازمان برنامه و بودجه نقشی کلیدی دارد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: متاسفانه در کشور ما سازمان برنامه و بودجه صرفا بر اجرای قانون بودجه سالانه تمرکز دارد و چندان به تحقق برنامه‌های پنج‌ساله توجه نمی‌کند.

حجت الاسلام پژمان‌فر در خاتمه سخنان خود: تاکید کرد اکنون باید این رویه تغییر کند، یعنی باید توجه اصلی این سازمان به برنامه توسعه باشد و در ذیل آن، احکام قانون بودجه نیز محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه