English

رییس آموزش و پرورش تبادکان مشهد:

مهاجرت به مناطق حاشیه شهرها بدلیل مشکلات اقتصادی است

رییس آموزش و پرورش تبادکان مشهد بیان کرد: با توجه به افزایش اجاره بها و مسائل اقتصادی، شاهد مقوله جدیدی به نام مهاجرت از مرکز شهر به مناطق حاشیه هستیم که این امر بر موج فشار سایر اشکال مهاجرت افزوده است.

مهاجرت به مناطق حاشیه شهرها بدلیل مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین عبدالهی؛ رییس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد در سخنانی اعلام کرد: امسال با توجه به افزایش اجاره بها و مسائل اقتصادی شاهد مقوله جدیدی به نام مهاجرت از مرکز شهر به مناطق حاشیه هستیم که این امر بر موج فشار سایر اشکال مهاجرت در منطقه تبادکان و افزایش جمعیت دانش آموزی تاثیر فراوانی دارد.

عبدالهی در ادامه گفت: این درحالی است که مهاجرت اتباع خارجی و مهاجرت از روستا‌ها و شهر‌های دیگر به حاشیه شهر مشهد و منطقه وسیع تبادکان هر ساله این منطقه را به عنوان بزرگترین منطقه آموزشی کشور با چالش‌های جدی روبرو می‌کند.

رییس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد اضافه کرد: در حال حاضر به صورت مدام در حال افزایش بی رویه جمعیت دانش آموزان این منطقه هستیم و به تعبیر دیگر تجربه پدیده ثبت نام شناور به معنای ثبت نام هر روزه دانش آموزان جدید الورود در مدارس را داریم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری شاهد جمعیت بالای دانش آموزی و کلاس‌های پرجمعیت این منطقه بوده‌ایم و میانگین هر کلاس بیش از ۴۳ دانش‌آموز است و در برخی کلاس‌ها بیش از ۵۰ دانش‌آموز داریم.

عبداللهی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش آموزی این منطقه افزوده شده است به طوری که هم اکنون این منطقه دارای بیش از ۱۵۱ هزار دانش آموز است که ۱۱درصد جمعیت دانش‌آموزی مشهد را تشکیل می‌دهد.

رییس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد متذکر شد: این منطقه میراث‌دار کم کاری‌های دوران‌های گذشته است و درحالی که میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۵ متر مربع و در خراسان رضوی ۴.۵ مترمربع است، متاسفانه این سرانه در منطقه تبادکان در کمترین سطح و معادل ۱.۸ مترمربع در مناطق شهری وروستایی است.

عبداللهی تاکید کرد: هم اکنون در هفته ۲۷ هزار ساعت حق التدریس به منظور جبران کمبود معلم در این منطقه وجود دارد و به بیان دیگر هزار و ۱۲۵ معلم برای جمعیت دانش آموزی فعلی کم داریم که این کمبود با افزایش شمار دانش آموزان بیشتر هم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه