English

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام خبر داد؛

اتصال ۸۹ درصد روستاهای استان به اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه حدود ۸۹ درصد روستاهای استان به اینترنت متصل هستند گفت: توسعه ارتباطات روستایی و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات از اهدافی است که وزارت ارتباطات آن را با جدیت دنبال می‌کند.

اتصال ۸۹ درصد روستاهای استان به اینترنت

علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۷۴ روستا به اینترنت متصل شدند و برنامه داریم تا پایان سال جاری ۵۵ روستای دیگر به اینترنت متصل شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۹ درصد روستاهای استان به اینترنت متصل هستند گفت: حدود ۱۱ درصد روستاها نیازمند خدمات هستند که در تلاشیم تا پایان سال خدمات دهی به این روستاها انجام گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۵ روستا نیازمند خدمات هستند و این مهم در سال جاری انجام می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از اتمام خدمات رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، خدمات‌دهی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار در دستور کار قرار می‌گیرد افزود: توسعه ارتباطات روستایی و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات از اهدافی است که وزارت ارتباطات آن را با جدیت دنبال می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اربعین اظهار داشت: نقاط فاقد آنتن در طول مسیر اربعین وجود دارد که تلاش شده با افزایش ۱۰ سایت دائمی این مشکل مرتفع شود و حدود ۸ سایت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت عدم تکمیل این ۸ سایت تا اربعین سال جاری، سایت سیار در مسیر نصب خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه جهت بهبود خدمات رسانی به زائران دفتر خدمات امور مشترکین همراه اول و ایرانسل در مسیر راه‌اندازی می‌شود اضافه کرد: اپراتورها هچنین در ایام اربعین اقدام به ایجاد چتر وایفای در مهران خواهند کرد.

کریمی با بیان اینکه جهت دسترسی زوار به اینترنت رایگان و کاهش هزینه‌های مکالمات تلاش می‌شود افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات، پست بانک، پست، پژوهشگاه فضایی کشور، مخابرات، همراه اول، ایرانسل و... طی اربعین سال گذشته در مرز مهران ارائه خدمات به زائران را در دستور کار قرار دادند که این خدمات‌دهی در سال جاری نیز انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: وزارت ارتباطات تجارب مطلوبی در حوزه اربعین دارد و قطعا تلاش می‌شود ارائه خدمات به زائران در اربعین امسال نیز به بهترین نحو انجام گیرد.

کریمی در پایان با اشاره به اینکه با توجه به افزایش جمعیت راه‌اندازی سایت‌های جدید ضرورت پیدا می‌کند اضافه کرد: امید است شهردای‌ها جهت جانمایی سایت‌ها همکاری لازم را انجام دهند تا در زمینه جانمایی سایت با مشکل مواجه نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه