English

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

مجوز فروش سه هزار خودرو صادر شد/۴۲۶ کانتیر کالا در هرمزگان نیازمند حکم قضایی

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با ظرفیتی که در قانون بودجه ایجاد شده تا پایان تابستان درخصوص سه هزار خودرویی که در گمرکات کشور معطل مانده ‌اند مجوز فروششان را گرفته‌ایم.

مجوز فروش سه هزار خودرو صادر شد/۴۲۶ کانتیر کالا در هرمزگان نیازمند حکم قضایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه بازدید از گمرک شهید رجایی بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای دستور رئیس جمهور برای تهیه گزارشی از وضعیت گمرکات و انبارهای سازمان اموال تملیکی کشور امروز از گمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مجموعه کالاهای رسوبی در گمرکات کشور حدود 500 هزار تن است که در مقایسه با عدد 160میلیون تن حجم صادرات و وارداتی که گمرکات انجام می‌شود عدد بسیار پایینی است.  

وزیر اقتصاد بیان‌کرد: این آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش حدود 15درصدی رسوب کالا در بنادر و گمرکات حکایت می کند، این در حالی است که بندر شهید رجایی 19 درصد افزایش اظهارنامه‌های صادراتی و افزایش 10 درصدی اظهارنامه‌های وارداتی را در همین ماه های اخیر داشته‌ایم.

خاندوزی افزود: کاهش 15 درصدی رسوب کالا نشان از همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی در بالا بردن سرعت تخلیه کالاها دارد، برای مدیریت بهینه این میزان کم هم  مطلوب نیست. 

وی ابراز داشت:تصمیمات مهمی در راستای کالاهای اساسی اتخاذ شده است که هم کاهش میزان حقوق ورودی کالای اساسی از 4 درصد به یک درصد و هم کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به یک درصد و در برخی از کالاها به صفر درصد برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بااشاره به اینکه مسئله شناسه تخصیص ارز موجب طولانی‌شدن ترخیص برخی از کالاها می‌شود، گفت: با همکاری بانک مرکزی، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد کشور این روند کوتاه تر خواهد شد.

وی با اشاره به حوزه اموال تملیکی افزود: اطاله در انبارهای اموال تملیکی نیز حاکی از این است که هنوز احکام قضایی صادر نشده است. 

وزیر اقتصاد، با تاکید بر لزوم همراهی دستگاه قضایی اظهارداشت: 29 هزار دستگاه کولر مدتهاست در استان خوزستان به لحاظ دستور توقف قضایی حل و فصل نشده، 426 کانتینر در استان هرمزگان نیازمند به حکم نهایی قضایی است. 

وی در افزود: 950 دستگاه تلویزیون در استان کردستان، 129 مورد از موتورسیکلت‌های استان مازندران، سه هزار و 500 یخچال هتلی در استان چهارمحال و بختیاری، 22 هزار مورد لوازم خانگی در استان تهران، 70 خودرو در استان بوشهر و 185 هزار مورد لوازم برقی در استان آذربایجان غربی برای ترخیص نیازمند تسریع صدور احکام قضایی هستند.

خاندوزی ابراز داشت: با ظرفیتی که در قانون بودجه ایجاد شده تا پایان تابستان درخصوص سه هزار خودرویی که در گمرکات کشور معطل مانده ‌اند مجوز فروششان را گرفته‌ایم و 400 دستگاه مربوط به حوزه راهسازی نیز با این ظرفیت تعیین تکلیف خواهد شد‌. 

وزیر اقتصاد در پایان تاکید‌کرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی در استان هرمزگان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استاندار هرمزگان انجام شده است تعیین تکلیف حدود 600کانتینر است که بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان اموال تملیکی کارهای اولیه آن در حال انجام است و امیدواریم در چند هفته آینده به پایان برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه