English

به میزبانی موزه فاطمی؛

نخستین نشست ایده پردازی صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزار شد

اولین محفل ایده پردازی صنایع دستی و هنرهای سنتی با موضوع فرش دستبافت قم با حضور برخی از اعضای اتحادیه فرش دستبافت قم، تعدادی از اصناف مرتبط با فرش از جمله طراحان، صاحب‌نظران و فعالان عرصه فرش دستبافت قم به میزبانی موزه آستان قم برگزار شد.

نخستین نشست ایده پردازی صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، نخستین محفل ایده پردازی صنایع دستی و هنرهای سنتی موزه فاطمی به فرش دستبافت قم اختصاص یافت و با حضور برخی از اعضای اتحادیه فرش دستبافت قم، تعدادی از اصناف و افراد مرتبط با فرش از جمله طراحان، صاحب‌نظران و فعالان عرصه فرش دستبافت قم به میزبانی موزه آستان قم برگزار شد.

در این نشست صمیمی ضمن بازدید از موزه فاطمی به ویژه «گنجینه تار و پود» موزه، یک قطعه قالیچه دستبافت قم مورد بررسی هنری و محتوایی قرار گرفت و مدعوین نقطه‌نظرات کارشناسی خود را به عنوان «ارزش افزوده» فرش دست‌بافت قم بیان کردند.

در پایان این نشست، فعالان فرش قم بر لزوم حمایت و معرفی گنجینه‌ی بسیار ارزشمند فرش موزه فاطمی به ایران و جهان تأکید کردند.

گفتنی است نشست های ایده پردازی با هدف ارتباط‌گیری با هنرمندان رشته های مختلف و بهره مندی از دانش تخصصی و دیدگاه های فرهنگی و هنری آنها در موزه فاطمی ادامه خواهد داشت و در هر نشست یک قشر از هنرمندان و صاحبان آثار هنری دست‌ساخته به ارائه نظرات کارشناسی در زمینه “ارزش‌های موزه ای” آثار تاریخی موزه فاطمی و یا زوایای گوناگون هنری و محتوایی یک یا چند اثر هنری موزه فاطمی خواهند پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه