English

تامین ۵۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان تا دو سال آینده اولویت وزارت جهاد کشاورزی

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا دو سال آینده با توسعه واحدهای پروابندی در استان سیستان وبلوچستان ۵۰ درصد کسری گوشت قرمز کشور را این استان تامین نماید.

تامین ۵۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان تا دو سال آینده اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ صدرالله دولت در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی پرورش دام سبک در زاهدان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان، استان برخوردار در زمینه دام و طیور در کشور است و وجود تعداد قابل توجه واحدهای صنعتی دامپروری ، کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی،این منطقه را در زمینه تامین گوشت در کشور متمایز کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به ضرورت توسعه واحدهای دامپروری سبک و سنگین و واردات دام در سیستان و بلوچستان در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد تا کسری گوشت قرمز کشور از این استان تامین شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: همچنین به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه تامین نهاده های دامی از طریق واردات در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد. وی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده و با همکاری مسوولان استانی و مردم حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن گوشت قرمز تا پایان سالجاری در سیستان و بلوچستان تامین شود. وی بهره گیری از نژاد دام بومی را گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصاد دانست و گفت: گسترش پرورش دام بومی در سیستان وبلوچستان به دلیل سازگاری مناسب با شرایط آب و هوایی و تغذیه در برنامه وزارت جهاد کشاورزی در این استان است و امروز شاهد بهره برداری از یک واحد صنعتی ۵۰۰ راس از نژاد بلوچی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه