English

امیرآبادی فراهانی؛

میراث گرانبهای فرش دستبافت ابریشم قم حفظ شود

نماینده مردم قم در ملجس شورای اسلامی گفت: فرش دستباف ابریشم قم که در کشورهای مختلف جهان می‌درخشد، میراث گرانبهایی از گذشته است که باید آن را از نظر کمی و کیفی حفظ کنیم و اجازه ندهیم نسبت به جایگاه این هنر و صنعت مهم و ارز آور برای کشور خدشه‌ای وارد شود.

میراث گرانبهای فرش دستبافت ابریشم قم حفظ شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمد امیرآبادی فراهانی در همایش روز ملی فرش در بازار فرش قم، بیان داشت: قوانین نقش بسیار مهمی در حمایت و رونق صنعت فرش دارند و در همین رابطه تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه با درنظر گرفتن احکامی از فرش دستباف و فرش دستباف ابریشم قم که دارای شهرت جهانی است حمایت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود پیرامون فرش دستباف قم گفت: فرش دستباف ابریشم قم که در کشورهای مختلف جهان می‌درخشد، میراث گرانبهایی از گذشته است که باید آن را از نظر کمی و کیفی حفظ کنیم و اجازه ندهیم نسبت به جایگاه این هنر و صنعت مهم و ارز آور برای کشور خدشه‌ای وارد شود.

وی با اشاره به لزوم حمایت از جایگاه قم در صنعت فرش دستباف ابریشم و کمکی که این استان می‌تواند به صنعت فرش دستباف کشور داشته باشد، افزود: به طور حتم در تدوین برنامه‌های حمایتی مرتبط با صنعت فرش دستباف از نظر فعالان این عرصه استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در بخش‌های مختلف بسترهای لازم برای ارتقای جایگاه فرش دستباف ایجاد شود.

امیرآبادی گفت: برای ما صنعت فرش دستباف به خصوص فرش دستباف ابریشم قم، بسیار مهم است و به همین دلیل از فعالان این عرصه می‌خواهیم نظر و برنامه‌های خود را برای حمایت هرچه بهتر از این صنعت، ارائه دهند تا این موضوع‌ها در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت با تبدیل شدن به قانون توسط مجریان دنبال شود.

وی همچنین در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف نمایشگاه فرش قم نیز بیان داشت: باید در این خصوص تصمیم‌گیری لازم گرفته شود، این نمایشگاه متعلق به فعالان عرصه فرش دستباف استان است و باید در این خصوص راهکارهای مناسب برای واگذاری پیش‌بینی شود، برای آن راهکارهایی نیز وجود دارد از جمله واگذاری بخشی به صورت قسطی و بخشی به صورت بلاعوض که باید بررسی شود، البته تلاش می‌کنیم کمک‌های ریاست جمهوری نیز در این رابطه مورد استفاده قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه