English

مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم

«سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج» برگزار می‌شود

مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم از جوانان قمی برای شرکت در «سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج» دعوت کرد.

«سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، رهنگ روح الله عطایی مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری "سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج"، بیان کرد: تنوع رشته‌های مختلف حفظ و قرائت و مفاهیم در قالب‌های فردی، خانوادگی و گروهی باعث اشتیاق و تشویق روزافزون در استقبال از این اتفاق زیبای قرآنی بوده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله مقدماتی در سطح مساجد و پایگاه‌ها از ۲۰ تیرماه بمدت یک ماه و مرحله شهرستانی در هر ناحیه از ۲۰ مرداد بمدت یک ماه، یادآور شد: مرحله استانی این رویداد نیز از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهر و در نهایت مرحله کشوری آن از ۲۰ آبان تا دوم آذرماه سالجاری برگزار خواهد شد.

عطایی گفت: سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که عموم بسیجیان و آحاد مردم بتوانند در این مسابقات شرکت نمایند.

وی بیان داشت: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌های بسیج، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از اهداف اصلی این رویداد قرآنی است.

وی با اشاره به درخشش نمایندگان استان قم در بیست و نهمین دوره این مسابقات در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: سال گذشته از بین ۲ هزار شرکت‌کننده در نهایت ۸۵ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که ۵ نفر از آن‌ها موفق به کسب عناوین برتر کشوری در رشته‌های مختلف شدند.

عطایی خاطرنشان کرد: در بیست و نهمین دوره این مسابقات نفرات برتر رشته قرائت در دو بخش بزرگسالان و جوانان به ترتیب آقایان اسحاقی و اقبالی از استان قم بودند.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و خانوادگی نیز شرکت‌کنندگان قمی موفق به کسب عناوین برتر شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ دارالقرآن بسیج در سطح حوزه‌های مقاومت سپاه استان قم، گفت: بیش از ۸۰ پایگاه و مسجد نیز در رشته‌های حفظ، قرائت و دیگر رشته‌های قرآنی فعالیت‌های مستمری را انجام می‌دهند؛ توسعه واحدهای قرآنی و ارتقای سطح توانمندی مربیان قرآنی جزء رویکردهای مهم پیش رو است.

مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه گفتمانی وحیانی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ماهیت قرآنی دارد و شایسته است فضاها و زیرساخت‌های قرآنی همواره تقویت و ارتقا پیدا کند.

عطایی مساجد و پایگاه‌ها را اثرگذارترین محافل برای انجام امور قرآنی یاد کرد گفت: در همین راستا بسیج با راه‌اندازی واحدهای قرآنی در مسیر انسجام و ساختارمند شدن محافل قرآنی گام بر می‌دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه http://event.quranbsj.ir ضمن آشنایی با جزئیات سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در این مسابقات شرکت کرده و یا عدد ۲ را به سامانه پیامکی ۰۰۴۴۴۶ ارسال نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه