English

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد:

نجات ۲ توله خرس سیاه بلوچی از اتوبوس مسافربری مسیر گناباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد بیان کرد: متأسفانه با وجود اینکه درجه حفاظتی خرس سیاه بلوچی مانند یوزپلنگ است اما توجه کافی به آن نمی‌شود و در موارد زیادی از قاچاقچیان و متخلفان کشف می‌شود که توله‌ها را به باغ وحش‌ها می‌دهند.

نجات ۲ توله خرس سیاه بلوچی از اتوبوس مسافربری مسیر گناباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد یوسف‌نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد در خبری اعلام: دو توله خرس سیاه بلوچی صبح امروز توسط نیروهای ایست و بازرسی شهید سالاری گناباد از یک اتوبوس مسافربری کشف شدند.

یوسف نژاد در ادامه این خبر اضافه کرد: بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در محل حضور پیدا کردند و هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و این دو توله خرس سیاه بلوچی هم‌اکنون در حال برگرداندن به زیستگاه اصلی‌شان سیستان و بلوچستان هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد همچنین اظهار داشت: متخلفین با دستور دادستان شهرستان گناباد بازداشت و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و اتوبوس نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

وی متذکر شد: خرس سیاه بلوچی یکی از گونه‌های ارزشمند بومی کشور ماست که در فهرست سرخ "IUCN" قرار گرفته و جمعیت آن در لبه پرتگاه انقراض قرار دارد و یکی از تهدیدات اصلی این گونه، قاچاق توله‌های حیوان است؛ سال گذشته نیز یک نوزاد خرس سیاه بلوچی به نام لالین در یک اتوبوس مسافربری در اصفهان کشف شد.

یوسف نژاد تاکید کرد: متأسفانه با وجود اینکه درجه حفاظتی خرس سیاه بلوچی مانند یوزپلنگ است اما توجه کافی به آن نمی‌شود و در مواردی که توله‌های این گونه از قاچاقچیان و متخلفان کشف می‌شود، توله‌ها را به باغ وحش‌ها می‌دهند و در اکثر موارد باغ وحش‌های نیز شرایط مناسبی برای نگهداری از این گونه ارزشمند ندارد.

یوسف نژاد در خاتمه تصریح کرد: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف مبنی بر شکار، نگهداری پرندگان، قاچاق حیوانات و پرندگان موضوع را به اداره حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند تا این اداره به فوریت اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه