English

ناظر گمرکات خراسان رضوی:

صادرات ۴۰۰ هزار تن کالا در ۲ ماهه اول امسال از گمرکات خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان خراسان رضوی طی این مدت شامل زعفران، تخم خوراکی پرندگان، پسته، پلی اتیلن و سیب تازه بوده است.

صادرات ۴۰۰ هزار تن کالا در ۲ ماهه اول امسال از گمرکات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در ۲ ماهه نخست امسال ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان صادر شد، در حالیکه میزان صادرات کالا در ۲ ماهه مشابه سال گذشته ۳۴۶ هزار تن به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار بود.

جعفری در ادامه این خبر اضافه کرد: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان، طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن ۱۶ درصد و در ارزش ۴۰ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی همچنین افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان خراسان رضوی طی این مدت شامل زعفران در بسته بندیهای بیش از ۳۰ گرم، تخم خوراکی پرندگان، پسته، پلی اتیلن و سیب تازه بوده است.

وی اظهار داشت: عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی در این مدت افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و ازبکستان بوده اند و در این مدت ۳۱ هزار تن کالا به وزن ۸۸ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن پنج درصد و در ارزش ۱۱ درصد کاهش یافته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی متذکر شد: میزان واردات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در ۲ ماهه نخست سال گذشته ۳۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار بود.

جعفری تاکید کرد: عمده کالاهای وارداتی به خراسان رضوی شامل پنبه، گوشی تلفن همراه، برنج، نخ و شیرخشک صنعتی بوده اند که عمده آنها از کشورهای امارات متحده عربی، تاجیکستان، ترکیه، هلند و چین وارد شده است.

وی یادآور کرد: در خصوص میزان ترانزیت خارجی استان طی این مدت گفت: در ۲ ماهه امسال ۳۳۶ هزار تن کالا از گمرکات استان ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۷۶ هزار تن بوده، ۲۲ درصد در وزن افزایش داشته است

جعفری در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در سال جاری، تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی مثبت و معادل ۱۶۲ میلیون دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه