English

کرمانشاه میزبان جشنواره شعر کودک استاد محبت می شود

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: جشنواره شعر مرحوم استاد «محمدجواد محبت» برای امسال به صورت منطقه‌ای شامل استان‌های قم، مرکزی، لرستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه برگزار می‌شود .

کرمانشاه میزبان جشنواره شعر کودک استاد محبت می شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه،  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: جشنواره شعر مرحوم استاد «محمدجواد محبت» برای امسال به صورت منطقه‌ای شامل استان‌های قم، مرکزی، لرستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه برگزار می‌شود و برای سال آینده به صورت ملی خواهد بود.

محمد خیاط‌زنجانی در نشستی خبری بیان داشت: بخش های این جشنواره شامل شعر کلاسیک و آزاد، بخش ویژه نگاهی به ۲ نسخه قدیمی و جدید شعر ۲ کاج و نیز بخش نقد و تحلیل شعر ۲ کاج می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را تا اول تیر ماه در وب سایت اصلی کانون ارسال کنند.

وی اضافه کرد: در تاریخ ۱۴ تیرماه به مناسبت روز قلم، نشان شعر مرحوم استاد «محمدجواد محبت» شاعر ۲ کاج به شاعران برگزیده حوزه شعر کودک و نوجوان اهدا می‌شود و مخاطبان این فراخوان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از رخداد ثبت ملی قصه گویی در ۲۳ خرداد خبر داد و گفت: به همین منظور برنامه ای در محوطه تاریخی تاقبستان خواهیم داشت.

خیاط زنجانی همچنین از آمدن تماشاخانه سیار به استان در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ تیر ماه خبر داد و گفت: در ۹ نقطه استان این تماشاخانه برنامه خواهد داشت، وی همچنین گفت که در تاریخ ۲۵ خرداد ماه اولین نشست پیشکسوتان کانون برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برنامه استعدادیابی نوجوانان کرمانشاهی خبر داد و بیان داشت: سن کنشگری اجتماعی به سنین ۱۴ و ۱۵ سالگی کاهش یافته است و هرچقدر نقش جوانان را در فرآیندهای اجتماعی پر رنگ کنیم مانع آسیب های اجتماعی می شویم.

به گفته خیاط زنجانی تاکنون پس از برگزاری آزمون برای ۲۰۰ نوجوان پرونده استعدادیابی تشکیل شده است.

تجلیل از کودکان و نوجوانان افتخار آفرین ملی و بین المللی در هفته کودک دیگر موضوعی بود که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به آن اشاره کرد و گفت: همه کودکان صاحب افتخار به کانون مراجعه کنند، به گفته وی سال گذشته از ۱۲۸ کودک تقدیر شده است.

خیاط زنجانی با بیان اینکه ۵۴ سرفصل فعالیتی تعریف شده برای کانون وجود دارد، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار آموزش آموزش و پرورش دومین مرجع حوزه تربیتی است و از آنجایی که فعالیت های خودجوش مردمی در حوزه کودک و نوجوان در حال افزایش است تلاش داریم تا نقش مرجعیت در این حوزه را داشته باشیم.

وی درخصوص فعالیت های کانون زبان استان نیز گفت: کانون زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سومین مرکز تخصصی آموزش زبان در کشور شناخته می شود و هم اکنون هفت مرکز کانون زبان با هفت هزار کارآموز در کرمانشاه فعالیت می کند.

آنچنان که خیاط زنجانی توضیح داد: هم اکنون ۳۶ مرکز کانون در سطح استان فعالیت می کند که ۱۴ مرکز مختص شهر کرمانشاه است، همچنین ۲ مرکز سیار نیز به کودکان و نوجوانان استان که مراکز ثابت دسترسی ندارند خدمات می دهند.

وی گفت: هم اکنون چهار مرکز در استان به صورت ۲ شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت می کنند ضمن اینکه به دنبال ۲ شیفته کردن مراکز سنقر و روانسر نیز هستیم.

خیاط زنجانی ادامه داد: بعد از زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب ۲ مرکز کانون ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب از دسترس خارج شده اند و هم اکنون نیز بازسازی ساختمان این ۲ مرکز فقط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند بودجه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: همچنین خدمات مرکز پستی کانون کرمانشاه بعد از چند سال تعطیلی مجدد آغاز شده است و هم اکنون ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان مناطق محروم استان مشترک بسته های پستی آن هستند و خود نوجوانان در ارسال بسته های پستی به مشترکان کمک می کنند.

به گفته وی هم اکنون کانون کرمانشاه ۱۹ هزار و ۱۳۰ عضو دارد و برای عضویت ۱۰ درصد کودکان و نوجوانان کرمانشاهی معادل ۳۶ هزار عضو هدفگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه