English

نماینده مجلس شورای اسلامی:

یکی از مهمترین مسایل، ایجاد چرخه اقتصادی مدیریت پسماند است

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مهمترین مسایل در بازنگری قانونی، ایجاد چرخه اقتصادی مدیریت پسماند است و دستگاه‌های پرتابل برای اندازه گیری آلاینده‌ها در مشهد، خود قدم بزرگی است.

یکی از مهمترین مسایل، ایجاد چرخه اقتصادی مدیریت پسماند است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در سخنانی اعلام کرد: در دنیا نظیر نداشته که انقلابیونی در آن درگیری‌هایی که بابت انقلاب دارند، یک نگاه ویژه‌ای به حوزه محیط زیست داشته باشند و این اقدام صرفا در انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

رفیعی این سخنان را در مراسم افتتاح پروژه‌های خدمات شهری، اولین مرکز اجرایی حمایت از پرندگان، شبکه پایش آلودگی صوتی مشهد و رونمایی از اپلیکیشن جدید جمع آوری هوشمند پسماند در مشهد عنوان کرد و ادامه داد: اصل ۵۰ قانون اساسی که در حوزه محیط زیست است و این را مدیون نگاه انقلابیون هستیم ولی متاسفانه برای این موضوع تبیین خاصی صورت نگرفتن است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس همچنین افزود: در محیط زیست مشهد شاهد اتفاقات روبه جلو هستیم و ایجاد شهرک صنعتی بازیافت و مدیریت شیرابه اقدامات مهمی است که در مشهد صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز یکی از مسائلی که در حوزه مدیریت محیط زیست داریم عدم نگهداری ایستگاه‌های سنجش الودگی هوا است و در مشهد این مشکل برطرف شده و مهندسی معکوس و شاخص‌ها استانداردسازی صورت گرفته است و براساس نرم‌افزار جهانی آنالیز می‌شود.

رفیعی تاکید کرد: این کار در شهر مشهد براساس مبنا و معیار کارشناسی معین می‌شود که قدم رو به جلویی است و امیدوارم سایر شهر‌ها اقدامات محیط زیست شهر مشهد را الگو قرار دهند.

نماینده تهران مجلس شورای اسلامی

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس متذکر شد: دستگاه‌های پرتابل برای اندازه گیری آلاینده‌ها در مشهد، خود قدم بزرگی است و در مدیریت پسماند با اقدامات انجام شده ۴۵ هزار مترمربع آب صرفه جویی شده که خبر خوبی است.

وی تصریح کرد: از مدیران درخواست دارم تا سال آینده اطلس پرندگان شهری مشهد چاپ شود و در اختیار دیگر شهر‌ها و علاقه‌مندان قرار بگیرد.برای بازنگری قانون پسماند ۱۴۰۰ ساعت کار مطالعاتی انجام شده.

رفیعی در خاتمه یادآور شد: یکی از مهمترین مسایل در بازنگری قانونی، ایجاد چرخه اقتصادی مدیریت پسماند است که اقای نجفی به صورت ویژه همکاری کردند و عوارض پرداخت استفاده از سوخت‌های الاینده موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه