English

قالیباف در مراسم شصتمین سالروز شهادت شهید یونس حسینی رودباری؛

نهضت امام خمینی رحمت الله علیه احیاگر سنت‌های الهی و اسلام اصیل است

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم نخستین شهید روحانی انقلاب در مصلای رودبار گفت: نهضت امام خمینی رحمت الله علیه احیاگر سنت‌های الهی و اسلام اصیل است.

نهضت امام خمینی رحمت الله علیه احیاگر سنت‌های الهی و اسلام اصیل است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمدباقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ماه خرداد نقطه آغاز بسیاری از اتفاقات کشوری و بین المللی است گفت: این اتفاقات بازتاب‌های ملی و جهانی داشت.

وی شکل گیری نهضت میرزاکوچک خان در خرداد ۱۲۹۱، حادثه تلخ زلرله رودبار در خرداد ۱۳۶۹ را دو اتفاق مهم تاریخ خرداد ماه گیلان دانست و گفت:در زلزله رودبار شاهد صحنه‌های تلخ و دلخراش بودیم که در خاطرات ملت ایران برای همیشه ماندگار است.

این مسئول در ادامه ۱۵ خرداد سال ۴۲ را آغازگر نهضت امام خمینی در سطح ملی دانست و گفت: شهیدحسینی رودباری نمادی از شهدای این نهضت عظیم و بزرگ اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ارتحال امام خمینی رحمت الله علیه در ۱۴ خرداد را روز تاریخی در انقلاب اسلامی دانست وگفت: امام شخصیتی جهانی بود که جز برای خداکلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت.

قالیباف همچنین بااشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در سوم خرداد تاکید کرد: در جنگی که شرق و غرب پشت صدام بودند و قصد داشتند انقلاب اسلامی را در طی چند هفته براندازی کنند ملت ایران توانستند بعد از ۱۸ ماه خرمشهر را از چنگال تجاوزگران آزاد کنند و سرنوشت انقلاب پس از آزادسازی خرمشهر تغییر یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی توطئه گروهک منافقین و همراهی آنان با صدام را یکی از وقایع خرداد ماه دانست و گفت: شکست منافقین در عملیات مرصاد از حوادثی بود که شهادت فرزندان ملت ایران به ثمر نشست.

استاندار گیلان هم در این مراسم با اشاره به مقاومت مردم رودبار مقابل رژیم ستم شاهی از سال ۴۲ تا کنون گفت: تلاش‌های مردم این دیار برای به ثمر رسیدن انقلاب هیچ وقت فراموش شدنی نخواهد بود. 

عباسی با قدردانی از صبر و ایستادگی مردم در برابر مشکلات کشور به ویژه اغتششات اخیر گفت: در اغتشاشات پارسال مردم رودبار با ایستادگی مقابل فتنه گران و در دفع توطئه دشمنان پیشگام بودند. وی با قدردانی از حمایت مجلس از دولت و همراهی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت با مسوولان اجرایی برای پیگیری امور در کشور گفت: آقای قالیباف در طول دهه‌های گذشته خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و مردم کشور اهدا کرده و در زلزله سال ۶۹ رودبارهم از نخستین افرادی بود که در کنار مردم حضور یافت.

استاندار در ادامه با اشاره به تکمیل آزاد راه رشت – قزوین در بخش رودبار و بهره برداری از باقی مانده این پروژه گفت:تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد. 

عباسی همچنین از آغاز به کار دوباره معدن سنگرود رودبار پس از ۲۰ سال تعطیلی خبرداد و گفت:با شروع به کار این معدن در فاز نخست ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی همچنین از فعالیت مجدد کارخانه تولید کفش گنجه رودبار هم خبر داد و گفت: ۲۰۰ نفر هم در این کارخانه رودبار مشغول به کار می‌شود.

استاندار همچنین از برند سازی زیتون رودبار و تلاش برای افزایش تولید این محصول در رودبار خبرداد و گفت: برندسازی زیتون رودبار و کاهش خام فروشی دستور کار جدی دولت است.

عباسی همچنین از کاهش نرخ بیکاری در استان خبرداد و افزود: آمار‌های اشتغالزایی در گیلان بیشتر از تعهد اشتغال در استان است و نرخ بیکاری در گیلان هم یک و سه دهم درصد از میانگین کشوری کمتر است.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم گیلان هم در بخش اقتصادی ۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است. نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در رودبار فرصت مغتنی برای حل مشکلات این شهرستان است.

مهرداد گودرزوند چگینی افزود: نشست صبح امروز شورای اداری رودبار مصوبات خوبی برای این شهرستان تصویب شد که امیدواریم با اجرای آن‌ها مشکلات رودبار کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه