English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

مشترکان کم مصرف برق در استان قزوین ۵۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش گرفتند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در سال گذشته مشترکان کم مصرف خانگی ۱۶ میلیارد و هشتصد میلیون تومان و مشترکین صنعتی و کشاورزی ۳۹ میلیارد تومان پاداش همکاری گرفتند.

 مشترکان کم مصرف برق در استان قزوین ۵۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،همایش ائمه جماعات سراسر استان قزوین با محور مدیریت مصرف آب و برق و عبور موفقیت آمیز  از دوران اوج مصرف تابستان،  با حضور ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، بیرانوندی مدیرعامل آبفا، اوجاقی مدیر برق منطقه زنجان، صباغیان مدیرتولید نیروگاه شهید رجایی، محجوب معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان و حجت الاسلام محمدی دبیر فرهنگی صنعت آب و برق استان در نیروگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.

مسعود خواجه وند در این همایش گفت: در استان قزوین مشترکان کم مصرف خانگی ۱۶میلیارد و هشتصد میلیون تومان و مشترکین صنعتی و کشاورزی ۳۹ میلیارد تومان پاداش همکاری دریافت کردند. .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود: در استان قزوین ۴۰ درصد مشترکان خانگی استان که مصرف برق آنها نسبت به مصرف مشابه سال گذشته کمتر  بود مشمول پاداش همکاری و همچنین تمامی مشترکین صنعتی و کشاورزی نیز پاداش همکاری دریافت کردند. 

مسعود خواجه وند اظهارداشت: چند سالی است کشور درگیر ناترازی انرژی است و تولید و مصرف همخوانی ندارد که در دولت جناب آقای دکتر رئیسی با برنامه های مدون وزارت نیرو و با اقدام و عمل، برنامه های مختلفی برای عبور از بحران اعلام شد.

وی اضافه کرد: در ابتدای سال قبل حدود ۲۰ هزار مگاوات ناترازی داشتیم و ۱۰۰ برنامه اقدام و عمل تدوین شد تا از پیک تابستان به سلامت عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: این ناترازی ناشی از عدم توسعه نیروگاهی و نبود مدیریت مصرف بود که در دولت سیزدهم 35 هزار مگاوات تولید در دستور کار قرار گرفت که با اقدامات انجام شده 7 هزار مگاوات وارد مدار تولید شده است و امسال 6500 مگاوات در برنامه قرار گرفته است. 

خواجه وند افزود: بیش از 43 درصد بار افزایشی  کشور از اردیبهشت به بعد ناشی از فشار بار سرمایشی است.

وی یادآورشد: در سال گذشته 70 هزار مگاوات مصرف داشتیم بطوریکه در اردیبهشت از 45 هزار مگاوات بار اوج گرفت و حدودا 30 هزار مگاوات مربوط به بار سرمایشی است. 

خواجه وند گفت: برای عبور از پیک تابستان موضوع مدیریت مصرف و پرداخت پاداش صرفه جویی به کم مصرف ها و افزایش پلکانی تعرفه ها برای بد مصرف ها در دستور کار قرار گرفته‌است.

این مسئول اظهارداشت: در این راستا در سال گذشته پرداخت پاداش در بخش خانگی کلید خورد و به صورت محدود مشترکینی که زیر الگوی مصرف بودند مشمول این پاداش شدند. 

وی اضافه کرد: در چهارماهه گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور میزان الگوی مصرف حدود 300 کیلووات ساعت و در خارج از آن 200 کیلووات ساعت تعیین شده و هر مشترکی که سال قبل کمتر از این میزان نسبت به سال قبل تر مصرف کرد به ازای هر کیلووات ساعت مبلغ 500 تومان پاداش گرفت.

خواجه وند بیان کرد: در استان 646 هزار مشترک برق داریم که 507 هزار مشترک آن خانگی هستند که بیش از 23 درصد مشترکین مشمول پاداش شدند و 49 میلیارد تومان پاداش به کم مصرف ها پرداخت شد.

این مسئول گفت: همه ساله به طور میانگین با رشد 5 تا 6, درصدی مصرف برق در بخش خانگی مواجهیم که سال گذشته با کارهایی که صورت گرفت و همکاری مشترکین، خوشبختانه نه تنها این افزایش مصرف رخ نداد بلکه بیش از 4.5 درصد هم کاهش مصرف خانگی داشتیم و مجموعا 9.5 درصد صرفه جویی صورت گرفت که معادل 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه نیروگاهی است.

وی بیان کرد: پاداش های مدیریت مصرف موجب عبور از پیک شد و امسال فراگیری پاداش ها بیشتر شده و وزارت نیرو راهکار بهتری را اجرایی کرده و پاداش ها تا 20 برابر افزایش یافته است.

خواجه وند گفت: براساس این طرح هر مشترکی که نسبت به مصرف مشابه سال گذشته در چهار ماه گرم سال کمتر مصرف کند به ازای هر کیلو وات ساعت حدود 2 هزار تومان معادل 20 برابر تعرفه خانگی( هر کیلووات ساعت 100 تومان)می تواند از پاداش برخوردار شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد:  140 برنامه اقدام و عمل برای مدیریت مصرف تدارک دیده شده که هر مشترکی پله‌ را رعایت کند و مصرف خود را کاهش دهد مشمول دریافت پاداش می شود.

وی اضافه کرد: در پله های از 0 تا 150 کیلووات ساعت به ازای هر کیلووات ساعت کاهش نسبت به سال قبل مبلغ 2 هزار تومان، در پله 150 تا 300 کیلووات ساعت مبلغ 1500 تومان، در پله‌  300 تا 450 کیلووات ساعت به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مبلغ 1000 تومان و در پله 450 تا 750 کیلووات ساعت مبلغ 500 تومان محاسبه شده و همه مشمول دریافت پاداش می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی