English

شهردار زرین شهر:

نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی به تولید سرمایه اجتماعی کمک می‌کند

شهردار زرین شهر گفت: فقها، بزرگان، فلاسفه، هنرمندان، ادبا و شهدای بزرگ این دیار زرخیز زحمات بسیاری کشیدند تا زرین شهر با فرهنگی غنی و به زیبایی امروز به دست ما برسد و سبب شده زرین شهر از شهرهای هم‌طراز خود متمایز شود.

نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی به تولید سرمایه اجتماعی کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسین اسماعیلی احمدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تاریخ زرین شهر مشحون نام بزرگان و چهره‌های ماندگار این شهر است، اظهار کرد: خطه طلایی ایران به دلیل مختلف از جمله پرورش علما، فقها سرداران شهید شاخص، ۳۳۴ شهید و چهره‌های علمی، فرهنگی و هنری به عنوان یکی از شهرهای افتخارآمیز ایران اسلامی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه زرین شهر سرشار از داشته‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بی‌شماری است، افزود: خطه طلایی ایران دُر و گوهرهای کمیاب بسیاری در دل خود جای داده و آیت الله شیخ مرتضی ریزی، شیخ ابوالفضل ریزی، ملأ لطف الله شمس الواعظین ریزی، محمدحسین فشارکی و… از جمله فقها، مشاهیر نامدار، چهره‌های ماندگار و بزرگ خطه طلایی ایران هستند که عمر خود را در سایه همت و تلاشی خستگی ناپذیر، در راه ترویج اسلام ناب محمدی و کسب علم و هنر سپری کردند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی به تولید سرمایه اجتماعی کمک می‌کند، تصریح کرد: فقها، بزرگان، فلاسفه، هنرمندان، ادبا و شهدای بزرگ این دیار زرخیز زحمات بسیاری کشیدند تا زرین شهر با فرهنگی غنی و به زیبایی امروز به دست ما برسد و سبب شده زرین شهر از شهرهای هم‌طراز خود متمایز شود.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر یکی از مسائل زیربنایی است که تأثیر بسیار زیادی در اقتصاد دارد به‌گونه‌ای که به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه شهری شناخته می‌شود برهمین اساس حفظ و معرفی آداب و رسوم، آئین‌ها، میراث ملموس و ناملموس و چهره‌های ماندگار شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: با تصویب شورای اسلامی زرین شهر خرداد ماه در تقویم فرهنگی شهرستان لنجان به نام روز زرین شهر نامگذاری شد و هر ساله هفته نکوداشت زرین شهر از ۵ تا ۱۱ خرداد ماه در این شهر برگزار می‌شود تا خطه طلایی ایران به عنوان شهری فرهنگی و گردشگر پذیر با پیشینه کهن به دیگر شهرهای ایران معرفی شود.

این مقام مسئول بزرگترین سرمایه زرین شهر را شهروندان مهربان، فرهیخته و متدین آن دانست و گفت: برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر علاوه بر افزایش فضای همدلی، هم افزایی باعث تعامل هرچه بیشتر شهروندان و مدیریت شهری در حوزه‌های فرهنگی- اجتماعی خواهد شد که ثمره آن تقویت هویت فرهنگی شهر و برانگیختن حس تعلق شهروندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه