English

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خبر داد؛

جاری سیلاب در ۳ شهرستان مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: بارش‌های رگباری دیروز و دیشب سبب جاری شدن سیلاب و بسته شدن چندین راه روستایی در سه شهرستان مازندران شد.

جاری سیلاب در 3 شهرستان مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسینعلی محمدی به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در پی شمالی شدن وقوع سیلاب فصلی در سه شهرستان مازندران جریان‌ها و عبور موج از تراز میانی جو اشاره کرد و اظهار داشت: عصر دیروز و دیشب بارش‌های رگباری در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سبب بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده است.

وی ادامه داد: جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب در ارتفاعات سوادکوه منطقه پیت سرا و خطیرکوه، ارتفاعات کیاسر ساری و هزار جریب نکا سبب بسته شدن هشت راه روستایی و خسارت به سردهنه‌های کشاورزی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب مأموران راهداری و بخشداری به این مناطق کوهستانی اعزام شدند.

وی افزود: تاکنون هفت راه روستایی خطیر کوه سوادکوه و ارتفاعات کیاسر ساری کامل باز شده است و راهداران در حال بازگشایی راه روستایی اروست از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری هستند.

محمدی درباره بارش‌های رگباری سیل اسا به شهروندان و مسافران هشدار داد و ابراز داشت: احتمال وقوع رگبار‌های باران فصلی و وقوع دوباره سیلاب در این مناطق امروز و امشب وجود دارد.

وی بیان داشت: احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم آب رودخانه ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.

این مسئول به شهروندان توصیه کرد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ادامه داد: به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی هم توصیه کرد؛ با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.

محمدی تأکید کرد: کارشناس پس از بارندگی امشب برای ارزیابی نهایی میزان خسارت به مردم منطقه و سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی روز شنبه به منطقه اعزام می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه